Mar 27, 2011

SEDIH&MALU AKU SEMALAM, TERUBAT HARI NI

Buai laju-laju..sampai pohon jambu...sape ngah ngintai2 tu..jangan malu2 singgah dulu!
wuuhuu..Alhamd..kalo hati bahagia..mulut akan nyanyi tak kire waktu..port paling best..
dalam toilet.mood macam artis rakaman album.berrrgeemaaa...ada echo2 gitu ^^
sambil tumis bawang pun..boleh layan berlengguk2 lagu ku dendang...xkire dah.
sampai xperasan dah lumat lumit dibuat nya bawang tue..^^hee


semalam saya sedih sebab..entry yg target 5 tidak berjaya..
sebab satu hari kat tengah Kota Kuala Lumpur..
mana sempat nak mengUPDATE..malu sangat kalo ada yg terngintai2..


"hurmmm..xde pon ,bajet je nak wat 5..2 entry sehari pon tarak"...


hmm kire lebih kurang macam tu la kan ..korang ngata dari belakang tembok aku..aku dapat rasakan tau..
semalam..ada lah dalam ke sejuta lima pulo lima kali..
aku tersedakkk..(T___T)*minum air mineral pon leh tercekik...
saya sedar..saya malu besar bersebatikan sedih..


ok..nak jujur,sebenarnya sempat tau!..cuma tak publish je...
saya dalam keta dah siap taip 5 entry tu kat my pad memo..
balik umah penat lak nak taip semula kat lappink..
so..terbungkalai .....
xkesah lah!.janji dapat zZzZzZzzz dan mimpikan suamiku....
*cover maluu y xhilang lagii..


*mana lah tak merah pipi nih..=P


Dan hari ini saya bahagia dan gembira...lebih tepat..terubat kisah semalam..kerana..
::maghrib::7.56PM:: tiba-tiba..
neno..nenoo.neenoo.....ada mesej bbm pinko ku berbunyi..
"erra sayang..sila on skype sekarang"
segera dengan kelajuan lebih dari biasa..tetikus nyot..nyit..nyeettt langkah masuk ke password skype saye..


*IKLAN:(add skype er_inky91)




WOAaa...winduu..seminggu xjumpa rasa cam setahun hilang berita..
buat julung kali nya ....skype ngan ayah..ayah yang selalu jauh<oversea>..kerja ..kerja..kerja...bukan berkerja..berjuang..kata ayah.^^hee
walaupun begitu..tetap selalu pantau n ambil tahu anak2 nya..


Soalan femes Ayah menemu bual adekku yang menduduki peringkat menegah: jangan tinggal sembahyag malam..subuh berjemaah ngan adik2 ya"


Soalan femes Ayah selalu pada adek bersekolah rendah: ..mesti berkasih sayang,saling tolong menolong..jangan berkira2 ..tak bergaduh2 kan hari ni?


Soalan femes Ayah merangkap buat adek masih hingusan: Lebih takut kan Allah atau hantu??...mengaji tak hari ini?


=')....aku bangga .jadi anak beliau...andai kami jauh..hati selalu dekat.LEKAT!..aku paling tidak boleh terima saat mengimbau kenangan lalu...aku hampir2 kehilangan ayah...aku tidak mahu mendengar kata2 nya..
aku nak lari ..
kerana merasa kan kehadiran nya..
mengganggu aku tuk mencintai dunia..
tapi makin besar..fikiran ku makin waras..
aku dapat membezakan baik buruk ..aku faham..rupanya selama nin..ayah selalu inginkan terbaik tuk masa depan aku...
masakan seorang ayah mahu menyuap racun pada anak nya sendiri?"..=')


itu lah perinsip ayah...DUNIA DITANGAN anak,BUKAN DIHATI..


sekarang..aku bertekad..tuk kotakan hasrat nya..
Aku boleh berdikari..diusia muda..aku boleh berjaya didunia..tapi soal akhirat mampu berjaya juga!aminn..
aku tidak mahu..Akhirat entah kemana...Dunia tercicir jauh..
betul lah seperti yang selalu bermain ditelinga...IMAN TIDAK DAPAT DIWARISI ..
kite yang kena mencari dan usaha sendiri..


oh dah jadi sebuku novel  leleh lak..kenapa tetibe jadi begitu serius sekali??
huhu..Jangan tanya aku,sebab aku pon xsedar..^^


sekian time kasey...ERRA KYRA melaporkan dari India...
(^______________________________^)*

6 comments:

shah said...

membalas kunjungan hek

Erra Kyra said...

haha..ok.^^

aniswany said...

one big hepi family ;)
hi dear ;) folo you !!

mama tims said...

wow eira ank yg baik tur..
tq singgah blog sis ye,salam knal..eira dah folow sis ye..tp tak kuar gamba eira pon..ok sis folow eira..

Erra Kyra said...

ANIS WANY......HAI.TQ DEAR!^^

Erra Kyra said...

MAMA....huhu..baik ikut mood kot?=P
dah folo..cube ngintai balik..^^

TWEET TWEET