Apr 7, 2011

4ENTRY DALAM SATU..DIARY ERRA KYRA

HARI SABTU......seronok dengar kawan aku dah bina masjid sendiri..bukan masjid shah alam,masjid terapung ke..masjid kubah emas ke.....tapi masjid yang semua remaja pasti akan tempuhi bina bersama pasangan nya.. melainkan remaja yang sdah dipanggil ajal..masjid rumah tangga selamat didirikan dan dirasmikan oleh pasangan sejoli
 Zinnirah n Putra.
pada 2/April/2011 bertemakan pink,coklat,grey..
tahniah ya korang!!moge bahagia n hubungan kekal ke hujung nyawa..dunia akhirat..



HARI AHAD....aku meminta izin lagi pada hubby..."boleh ke nak kuar ahad ni?".....jawapannya menggembirakan aku...aku lulus keluar lagi hang out dengan seciput kengkawan Fb,Ms n kawan lama...
Fiera,Sis cute,Estella,iera,alia..
lokasi kami ...konon g area bukit Bintang..tapi akhirnya last minit bertukar ke Mid & TS..xbuat ape yang merosakkan akidah pong..kami hanya makan sama2....dan main buka2 Laptop masing2 kat  gerai  foodcourt yang ada WIFI..dan saling berkongsi ilmu ttg dunia blogger.^^

HARI ISNIN......aku sempat bermalam di KL..dirumah Insan tersayang...kawan dari Myspace yang comel..memang selalu nya dia la pun tempat aku menumpang kasih..hehe..kedengaran macam xcukup ksih syg pulak"..^^
saat pulang tuh...aku naik transport awam.KTM (komuter)..sedangkan ada je kereta dirumah,tapi aku malas je nak sesak2 kan keta lagi kat jalan raya KL...huhu
*act aku xde lesen senarnya!((T__T))...
lihatlah  rajah dibawah ada Kinder Joy larr!!haa "takde istilah tangan kosong"....aku pulang rumah bersama Kinder Joy sebagai ole2 tuk anak buah n adik2 tercinta...

HARI SELASA.......uwekk..uwekk...aku sempat menyaksikan buat pertama kali nya 20 tahun aku hidup nih..melihat orang bersalin..anak tu kuar sendiri pan mata.."wow!sungguh hebat kuasa Allah..begitu sekali persembahan kasih seorang Ibu"...saat tu aku xsempat pulak nak berfikiran bodoh.tatkala melihat pompuan terkankang kan..*astaghfirrullahaladzhim..ok..yang bermain dalam otak aku adalah....
"Oh begini rupa nya siksa umey nak lahirkan aku"...
"Hurmm...cemas nya kalau tibe giliran aku beranak soon..!"
memang mendebarkan...memang naik jelas ar meremang bulu roma aku...
bayi comel tuh berjaya dikeluarkan 05/April/2011...dengan berat nya 2.8 kg...
"Bertambah dah anak buah aku..haih ..tapi lelaki lagi!"
Tahniah ibu baru..kakak iparku.Kak balqis..moge jadi ibu yang mithali n solehah..

HARI RABU.........destinasi bershopping perkakas ,perhiasan rumah dan perabot yang menjadi pilihan ramai...IKEA..pergi sana bukan tujuan nak berbelanja sangat..sekadar menggosok mata jer..
sebelum balik jakarta...jumpa my baby pink <butik>  aku..nak lah juge bawa ole2 tuk dia..*ingat manusia je ker suke ole2....3 biji lampu besor aku belikan..comel sgt.harga pon memadai dgn bajet yang aku ada...huhu

HARI KHAMIS.........."aku sangat lega!"....segala nya sudah berakhir di kedutaan indonesia...visa 6bulan aku berjaya diluluskan...selamat tinggal malaysia tersayang...banyak kenangan manis bersama..huhu*macam lah xkan datang lagi.^^ .....InsyaAllah rezki umo panjang...aku jejak lagi....en hubby pon dah panggil2.."Awal bulan april nih mesti kena balik jakarta juge"....hmm..bukan rindu sy tu,rindu fetochini itali saya la tuh..haha.start dah.merepek..ok gambar last bawah tu pulak..adalah gaya si perempuan yang dah kekeringan tekak.sebab panas terik yang menerkam ubun2 aku...memandang kan xde sape nak amekkan gambar aku..aku amek sendiri..so credit photographer to: Erra Kyra...hehe=P


sekian...Diari minggu ni....4entry dalam satu..

18 comments:

belogfierapirot said...

2la..ari2..dakpiot ni bukak blog cik erra,,he4..pelawat yg setia ni...hu4..cik erra jgnla segan2 n malu2 eh intai blog kite..n berikan komen yg bernas.heee..(^_^)..
http://fierapirot.blogspot.com/

Erra Kyra said...

Fiera...haha..Camne ngan blog kamu..dah sihat??^^

Afzan Rahman said...

kalau tau erra gi ikea, dh serang sana dh.. dekat je dgn rumah akk :) hehehe dh smpai indo ke?

cik fai said...

comelnyeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee dia :)

nur amalina athman said...

baca ur entry smbil follow peminat pink nie..:)
salam kenal..

Syafiq Rosli said...

hehe..mke cm heliza pun ade..wah byk tmpt dia g eh..

zulhilmi said...

cantik blog dan orangnya! follow kamu ya :)

Erra Kyra said...

KAFZAN.....belom sampai indo lagi..sedang cari tarikh nak book tiket ..nanti mesti berindu2 kan??hmm^^

Erra Kyra said...

CIK FAI......kamu juga.suke kamuu^^

Erra Kyra said...

NUR AMALINA......hehe.tq la tau...nice ti meet u..<3

Erra Kyra said...

SHAFIQ.....mmg lah sebab kami adek badek..lain mak lain ayah..^^

Erra Kyra said...

ZulHILMI...ok^^tq ...

yaya_flanella said...

first time masuk sini.. suka sangat! hee.. *gambar 1st tu macam heliza ;)

hurriyyah said...

erra...suke bce blog kmu..
celoteh yg sweet je..
thnks msukkn gmbr zinn ngn ank buah yg baru..tk smpt blik umah..tp bile bce entry ni..rase cam dekat je ngn fmily...=)
thnks erra cyunk..^.^

Raja Ellysya said...

smgat berbloging!

Erra Kyra said...

YAYA....hai comey.selamat dtg ya..terus kan mendatang.hehe

Erra Kyra said...

KAK UYAH....memang buat khas tuk dibaca oleh orang seperti kak uyah...yg sentiasa merindui ana dan kami2 hingusan inih..hehe

Erra Kyra said...

RAJA ......sedap nama..^^kamu juge tau.selama berbloggingg!!yeah!

TWEET TWEET