Jul 13, 2011

JUN BERJABAT TANGAN NGAN JULAI..

Assalamualaikum..^^


haaaaaaaa lama kite tak beraksi..disini!
pasai pa??
mane leh kasi tau..
nanti korang nangis....
malas nak cerita sekarang...
nnti mula lah nak timbul .."fenomena tisu semakin pupus"^^
*haha...erk..gurau2 je pong..tetibe nak kata kite poyo..xbaek tau tak..
Ape pon xboleh..=(
pendek kata...rehat berblog kemarin~kemarin~kemarin~sebab aku jatuh sakit..^^
sakit ape...nanti kite tahu lah dalam diary saya episod pertama JULAI..




sedang asyik kusyuk melihat gelagat dunia blogging harini...aku pun tak sedar...ke mana arah nya blog aku ni..yang pasti nya ..terasa penulisan aku semakin cetek...otak seakan2 semakin kamcing dengan merapu..aku sangat respect lah ..pada mereka yg berjaya dalam dunia blog..sebab pandai bermain emosi pembaca n pengkomen melayar ke pintu utama misi penulis...i mean the point of story...coz bukan senang...kadang2 ada orang cerita pasal belajar awal2 nye kan...tapi tetibe masuk topik tentang rancangan di telivisyen harini.....huhu..*ok,xtuju sespe,just kasi kiasan...


so aku rasa...aku dah pong tergolong dlm golongan orang yg menulis tetapi...masih terumbang ambing..cite2 yg macam xde arh ..yeke?korang rasa camne, blog sya??^^






rasa nya korang suke entry panjang cam novel..atau entry saya pendek cam cerpen??
atau suke cam buku tesk sejarah???*alaaa yang entry bnyak2 letak gambar tuu!^^


**********************************************************************************


bersambung dari sini...gambar2 dibawah adalah koleksi pengalaman dan pembelajaran saya tentang hidup didalam akhir Bulan JUN...sangat selesa...tapi keselesaan itu selalu nya tak bertahan lama,pasti Tuhan akan selitkan suasana hati yang gundah gelana dek ujian yg lalu lalang..huhu...Baik nya Tuhan...Dia sayang kat aku...kalau boleh..Dia nak hati aku ni terus kekal....dalam cemas,rasa kan kehadiran n pemantauan nya sepanjang aku berjaga..........^^



kehadapan UMEY ...u're my best teacher..my mentor,my idol,my heart,n my heroin.........kelahiran mu xsia2 dibumi ini..kerana bagi aku....dari aku kecil sampai besar....aku tak berhenti melihat mu,dalam ketabahan,kebaikan dalam mendidik aku n mereka.....walaupun aku rasa aku cacat..xsempurna dalam berperasaan...tapi.. Engkau tak jemu mendidik aku ,menasihati aku dalam berhati2 dalam berperasaan,berkelakuan,n bertutur kata........

Umey..aku bercita2 ni...pertama sekali...mahu menjadi manusia yang paling indah n baik dimata mu...andai lah..disaat tanggal :: 9 JUN 2010 :: itu aku dekat...sebenarnya...ingin sekali aku peluk n aku kucup pipi mu erat...sampai air mata aku berhenti bergenang ,melinang....aku di jakarta ni...selalu rindu kan Engkau,Umey....umey, satu benda yang nak aku sampaikan...jika aku tak mengirimkan cerita berita...jangan lah sedih ya...sebab aku xputus mengirim kan Engkau Doa...

umey..diatas  ketidakadilan aku dalam menjayakan tanggal bersejarah tu...
aku sekali lagi memohon maafff........selamat hari lahir...........T_T



:: 18 JUN 2010 :: Pelancaran Kelab taat Suami...haaaa....sedang2 sibuk orang mengata,menjeling,memandang serong....aku juga xnak kalah..fikiran turut ada sekelumit perasaan negatif...tapi...aku tak kan biarkan.ia parah...dikeranakan..aku hanya sekadar memandang sebelah mata..

*kawan arab pon ikut join jadik tetamu..walopun xfaham pape.huhu..sy kata,xpe xfaham..datang makan je.=P
pelbagai persoalan yang bermain dalam fikiran...ape,kenapa mengapa...
so...tanpa melengahkan masa..aku mengetuk keyboard lapink aku...n search...banyak jugak blogger yg buat entry ttg ni....tapi yg agak menarik aku..ialah entry dari abang Fahmi,kakak nowa....betul gak kate diowg tuh..sejak dari baca tu..mmg aku positive  sgt tentang kehadiran KTS ni ...n kbetulan...mak mertua aku mendapat tiket vip free ke pelancaran KTS di Jakarta..aku y sdg xsihat ni pon meng gagah kan diri jadi peneman nyerr pegi...so,ter tengok lah dari A until Z program pelancaran KTS di Jakarta Indonesia berlangsung LIVE depan mate...

aku lihat sekeliling,pelbagai wartawan televisyen,mak2 datuk2 yg dijemput hadir dari seluruh Indonesia...wah!kemain media kat sini ...asal kontroversi kat malaysia je..pasti kat sini ikut serta ..^^

kalau perasan dunia sekarang...mana yang jahil diangkat tinggi..yg mana yg baik..selalu dipandang serong..adakah hati nurani kite sudah mati ? 

ok,kelab ronggeng..woahh..setuju2..tuk erat silaturrahim..bagusss
kelab golf...woahhh setuju2 untuk cergas kan diri..baguss
kelab jaguh kereta...woaahhh setuju2...memantapkan stamina ketika memandu..baguss
*kelab taat suami....woaahhh...seram nyerr..xbagusss..xde keje ke...pastu buat kenyataan cari tuk populer n kontroversi..apelah..bla..bla..bla..

^^

setan oh setan...berjaya nyer ko hasut kami membenci kebaikan..T_T


kesimpulan nya  adalah...Jangan hanya sekadar melihat dari kulit nya..buruk...sebab kita tak tahu sebenarnya jika lihat "'depan mata sendiri" ternyata isi inti nya sangat manis, n matang sekali....^^



:: 19 JUN 2010 :: rasa terharu..yer bukan senang nak lihat encik hubby berganjak dari kerusi office nyer...semata2 tuk masak murtabak manis ..awal2 kurang lah sedap..tapi kali kedua buat..mmg rasa nya perfect..macam beli kat kedai...satu kotak RM20.^^


::20 JUN 2010 :: keesokan nya pula...my turn pulak kuasai dapur..huhu...tuk makan petang..saya buat "cekodok Kurma"....memandangkan ada dapat hadiah kurma yg banyak dari kawan arab tu...saya pun menghabiskan dengan cara...buat la cekodok kurma ni...^^

OH.manis tak kurma ini??=D*iklan tetibe



sedang asyik buat..saya terimbau kenangan lama...time duk asrama ngan kengkawan...sebab cekodok kurma ni ada sejarah dibulan ramadhan, time tu...sume kawan2 xbalik cuti lagi...pakat berpuasa sama2...hebat!kerja kami didapur...masak cekodok kurma sampai...terlebih letak moripan..tau tak moripan tu apa?alaaa yg tuk kembangkan roti tau dah?!..ok...sambung cite....

pastu..bila goreng...minyak dalam cekodok jadi banyak...jadi lah cekodok yg boleh diperah!wakaka...sume pakat gelak..pastu da xhabis.nak main2 baling2 pulak...
time buka puasa...awal2 makan semangat macam sedap...sebab lapo kan..round kedua mase tambah...start dah naik minyak dalam otak diowg..mula lah...diowg memaki hamun masakan cekodak minyak  haritutuutuu....huhu
saya selaku pembantu chef berasa sangat tersinggung n malu sekalii..waaa..nak simpan mana muke ni..satu banggunan Budak2 makan cekodok tu...!!ok lah stop sampai sini...
T___T*tisu please....


:: 21 JUN 2010 :: naik bas sendirian ....menuju ke Mall berdekatan hanya semata2 cardreader yg comey ni!^^ dah dapat beli...berjalan pulang sambil muke bangga! *manusia pertama yg berjaya mendapatkan Cardreader paling cool didunia!!...wuhuhu..=P

::23 JUN 2010::ring ring~mendapat panggilan mengejut,suh siap2 isi satu booth yg free!!walhal kalo exspo gitu,kalo satu stand ..3hari je kena bayar sampai 1-3ribu .... 

dan2 suasana bilik jadi kacau bilau ...sebab dalam seminggu aku xcukup tangan...xcukup otak...nak menyelesaikan n memikirkan hal exspo yg berlangsung..yg mana Butik sememeh aku tu pong direzkikan ikut serta ..zZzZz*mimpi ke ni?pang!!oh reality!^^


jeng..jeng..jeng.....mahu kemana ni?? berbekalkan fizikal ku yg tembe n lemah ini....memang xkan mampu lah selesai angkat sume barang2 n perkakas2 butik tu...melainkan dengan bantuan dari Tuhan....Alhamd,ada je  manusia yg sudi membantu.....Terima kasih Tuhan...


:: 24 JUN 2010 :: tergesa2 menyiapkan diri ...untuk ke program PERASMIAN PEMBUKAAN INDEX HALAL INDONESIA...


lega sangat dah sampai terus duduk...ramai tetamu dari luar negara juga hadir...yg rasmikan program terdiri dari salah seorang menteri dalam Indonesia...


diakibatkan kebosanan melanda.....aku seperti biasa...cuba ketepi kan peraasan malu...n bermain2 dengan lensa kamera..hoho..^^


..bismillah hirohman nirahim....ngap!masuklah gula2 berperisa pedas rojak..ekeke...macam batak lah sekejap...sebab kali petama makan gule2 ni...cam pelik je..sampai kat lidah ...ada rasa cili2 menari2...=D


ok..selepas perasmian bubar....start figthing mendapatkan pelanggan yg ramai....*ramai je yg dtg tapi xbeli..sakit ati jugak la kan?.huhu=P


:: 25 JUN 2010 :: sonook ar tuh pisang nih...sebab saya termasuk manusia yang singgah ke booth dia n beli pisang..eh tak..bukan pisang..berkaitan laaa dgn pisang...ape?ceteka?!pucuk pisang?salah!jantung pisang?salah!lepat pisang!salah!goreng pisang ?salah jugak lah!......cekodok pisang??hahaha lagi la sangat SALAH!!

yg betul nya adalah,saya beli kek pisang blueberry..hehe^^


dah start dah....makcik2 indo mai ngomel2 datang nak beli...^^


ni datang time hari pertama..dia beli...borong jugak lah..pastu mai datang hari kedua...dah melaram terus baju yg dia beli tuh...hoho^^
*buntang mata i...banglaa..banggaa...=P


camne leh ter upload pulak nih?*abaikan...=P


::27 JUN 2010 :: hari2 akhir di exspo..aku dapat lah kenalan baru...embak2,kakek2,tante2,pak2 dari booth2 lain ...mereka sangat peramah n suke kat aku..coz kat situ aku lah satu2 nya yang berbakat bersuara cam KAK ROS...haha..siap ada yg suh aku kim salam kat siti nurhaliza,Atok upin ipin..n  opah...=D *ok tp xjanji~aku kan sampaikan kalo aku jumpe lah ye!huhu

:: 26 JUN 2010 :: ke Majlis perkahwinan anak kepada kawan mom in law....di Hotel Mulia Jakarta Indonesia..


:: 29 JUN 2010 :: SEMPENA HARI ISRA' MIKRAJ........mengenangkan jasa Baginda Nabi akhir zaman...memberi ummat nya hadiah solat...agar kite semua sentiasa merasakan kewujudan Tuhan...n kebesaran-Nya dalam solat...Terima Kasih Wahai Kekasih Allah...Sungguh mulia nya Engkau..pengorbanan tanpa mengenal erti penat lelah....tidak pernah ,merungut andai ditimpa ujian..berperasaan hamba ,n hina diri sepanjang masa,detik waktu.....hebat nya Engkau...
Sungguh..aku ni masih tak mampu menjadi seperti Mu...
.tapi aku akan cuba.....harap aku juga diberi peluang...merindui n menjejaki diri Mu..aminn...


sempena hari mulia tu..saya turut hadir menjadi salah seorang tetamu TVRI ...yang mana merupakan Televisyen Dunia Indonesia....saya pun xbuat apa..sekadar menjamu mata dengan persembahan cilik dari anak2 ....lebih kepada persembahan TV teater muzikal ....^^











ok sory2...nak cakap satu jerr lagi...hehe...saya nak cakap terima kasih pada yg sudi menjengah blog sememeh nih..sepanjg ketiadaan saya berblog,n bercuti dari FB ...ada yg mesej,bbm,wallpost tanya kemana sy menghilang ??
huhu..antara sebab nya adalah...cerita2 diatas...^^



sekian..terima kasih baca n tinggalkan komen..daaaaa!!!=)
*xmo sebut B.Y.E ,xelok..^^

TWEET TWEET