Mar 14, 2012

KALAU XKUAT JANGAN BACA..

Bismillah ... sejak dah banyak berehat dari menulis,menaip...idea makin kurang berkembang..
Tuhann...tolongglahhh....
saya xtahu nak start dari mana...!!
berminit2 dah berlalu...ini lah hasil nya....
permulaan yang xmendatangkan mood nak terus membaca kan?

haish..xleh jadi nih..
*pejam mata
*lafaz Bismillah dengan perlahan2 n hembuskan nafas selembut2 nya...
haaaaaaaa!

kebetulan pada Hari Kanak2 sedunia tu..memang lama dah xbawak adek2 sendiri jumpa sedara maranya...so  
dengan dirancang nya..kami pon berkehlah lah sama2..
eh..eh..orang berkehlah kat sungai ke tasik ke..kolam renang ke..
ini tak..
Berkehlah di Sri Pentas TV3 ,Shah Alam

tapi sebaik best!
macam2 acara free leh tonton..free hadiah..n free pengalaman yang kami bawak balik..^^

cume..untuk kite y bukan bertaraf budak2 nih memang lah agak sikitt membosankan..
duit sikit2 depa keja kan..beli jajan ..beli menan lah..huhu
faktor alasanku bukan selalu...jadi aku dengan sewenang2 lah kasi jugak..*dalam keadaan muke tepaksa..T__T

tapi........waaaaaaa!!
bila saat sekarang dah jauh dari adik2 n adik2 sepupu ..rindu y hebat dah melanda kat diri..rasa macam menyesal sangat2!!...terus terfikir "nape aku belanja diorg RMtuuutt jer..nape xkasi jer RMtutttt lebih2 sikit!bakhil nya aku nih,padahal  wang boleh dicari"hmm

menyesal xghune kan..T___T'

begitulah mahal nya kasih sayang!
xdapat dijual beli..

terus jadi teringat kes kehilangan adek @Nurul Nadirah Abdullah 
y terjadi di Malaysia
jumpa2 dah tinggal sekujur tubuh yg dah rentung terbakar dek manusia dendam .
sedih nya!
xmacho langsung..main dendam2!
hey ..looo... dendam lah ngan setan durjana tuu lebih bermanfaat!!dia berganda jahat pada kite2 ni...asyik pujuk masuk ke jurang neraka jer..hmmm T____T!!

sebenarnya..
tak terbayang kalau aku jadi kakak kepada si arwah adek nadirah..
agak2 nya dah meroyan kot aku...eh silap..
ulang suara *agak2 nya boleh menggila kot aku..silap ayat =.=
ulang suara last *agak2 nya aku hilang ingatan! baru aku xkan menyesali n  tak menangis setiap hari
dengan
ketiadaan tawa ria,senyum nya..manja nya..merajuknya..lenggok lentuk kasih dr adik kepada kakak..
sedihhh...
tapikan..bila pikir2

apatah lagi 

nasib derita sang ibu...perasaan nya...selama hidup..

aduhai..pedih nya!!

T__T

Semoga Ibu arwah adik Nadirah redha n tabah menjalani hari2 yang mendatang..
kisah Arwah adek Nadirah betul2 menegur n menasihati
kita..
berwaspada lah pada anak2 kecil...janganlah biarkan mereka bersendirian..
dan kehilangan pimpinan..

**********

OKtober,2011.Karnival Hari Kanak-Kanak Sedunia di Sri Pentas Utama Shah Alam..
suasana sangat meriah
dari pelbagai kaum yang datang dan turut hadir sama
eeeeiii ...saya geram tengok budak2 nih..comel2,montel2,nakal2..huhu

tengok telatah budak2 yg ntah sape makbapa diorg nih dok loncat sana sini
lalu je sesape sume jadi kawan depa orang..
hmm teringat lah kite time kecik2 dulu pong..
anak jiran ke,anak org gaji ke..anak tok masjid ke..sume lah kite nak berkawan 
tanpa segan2 tetibe je tarik tangan..."jom main ting2 nak" hee
fav mainan bertulis dilantai gores2 pastu lompat2 sape cepat n xjatuh dia menang!

cube try lagi sekarang..

hmm..

comfirm org kata 

gila yang comel!=P

=.='


oklah..layan gambar lagi best kot daripada korang melanjutkan membaca penulisan saya merewang
takde noktah nanti..hehe^^ 






tengok mereka menari..tak perasan jantung saya pon turut menari2 dub3x~dib3x~dab3x~ =P

ini lah riaksi wajah adik n anak sedara yang sedang asyik menonton..sampai saya bersin,amek gambar,bersin,amek gambar sambung bersin ! sambung amek gambar diorang..pong xpasan dah! haish...=D


perarakan dari berbagai ragam anak2 yang berkostum...ini yang diantaranya..^^

pengambilan gambar dari jari yang xprofesional....tapi ok jugak kan?=P   *oklah xnak jwab 




Milo kesukaan..huhu..hmm jadi rinduuuuu tengok gambar ni lelama..T__T



mengambil kesempatan bergambar bersama penari cilik...


Suasana acara menghias kek dari Artis2 malaysia



"Adek pinjam kipas boleh?pastu kita amek gambar sama2..boleh kan?" 
pertanyaan yang simple..Sebelum dijawab "boleh" mereka buat muke macam
(eeeeii kakak siapa ni?) sementelahan aku pulak ngah wat muke "hehe ..boleh tak dek??!heloo?"
=.= hmm 


memang xsuh wat pape lagi..dr awal pose..jari dia automatik camtu.. =)

Effa atau hari2 yang aku panggil Eva..(berbaju merah) bergambar kenangan bersama kawannya adik Mia Sara yang betul2 buat saya geram..xubah bnyak suara nya,senyum nya,bajetnya...macam adik aku=P
 *biar lah org kate perasan..tp itu y aku nampak,n rasakan sejujurnya ^^ hee


"makcik pinjam anak makcik boleh?"  >,< 1,2,3 cekikk! siap foto sama...^^


1foto bersama anak buah dan YARA *YAYA haaa baru betul..yara tuh nama Sugarglider sayep..Hai zura!kalo baca part nih,tolong sampaikan salam pada Yara tau!korang dua jaga diri leklok ^^...k, 2foto eva bersama kakak artis..lupe name dia...
Eva pon dah berpeluh2 bermain n berlari sampai tertanggal tudung..bukak je tudung kaka artis ni tegur..comel lah..aku lantas terus menyapa...kakak jom amek gambar sama..1,2,3 cekikkk! siap.. eva macam biasa buat muke memalu comel bagai...xcomel pongg!!>,< 

dialog biasa aku menyakat dia..
Xcomel pong,dah lah busuk
dia majuk..sambil kate "mana de"  ='(

huuu rinduuu nya nak usik kamu lagi..T___T
sekejap je dah nak masuk 6tahun..ikutkan hati akak...nak je bawak kamu ke Jakarta duduk sama..
tapi...keizinan dari myMan yang membataskan..sedih tapi ada lah hikmahnyaa..kan..
pesanan ringkas *oppa ngan budak pon nak cemburu ke?=')

Sekian sampai sini..harap2 xsampai makan berbulan2 untuk update entry baru..huhu
Salam Sayang~ Erra Kyra


9 comments:

�MiS AyA� said...

:) sweet sangt. tapi part adik nadira mmg sedih sangt:(

nur amalina athman said...

comel laa adik2 tuu. dan sis erra cantik..:)

alfatihah buat adik nadirah..

Erra Kyra said...

MISS AYA...Tq aya.*nah tisu~

Erra Kyra said...

AMALINA..tq dear..*kalo budak kecik selamat,kite kalo pergi je belom pasti selamat ke..='(

Warna Warni Kehidupan said...

comel sungguh budak2 tuh

Erra Kyra said...

secomel kakak2 mereka .. =P

xumeiqing said...

20160621meiqing
birkenstock
oakley sunglasses
cheap ray-ban sunglasses
polo ralph lauren outlet
armani exchange
cheap nhl jerseys
yeezy boost 350 balck
true religion outlet
longchamp handbag
hugo boss outlet
adidas gazelle
coach outlet store online
nike air force white
polo outlet
adidas nmd
fitflop uk
louis vuitton pas cher
omega seamaster
coach outlet online coach factory outlet
adidas pure boost
kobe 9
fitflops
nike free flyknit
ray ban sunglass,ray ban sunglasses,ray ban outlet,cheap ray bans,cheap ray ban sunglasses,cheap ray bans,ray bans
nike air max
pandora charms
ray bans
fake oakleys outlet
canada goose
coach factory outlet
rolex watches
levis jeans
ghd flat iron
reebok uk
coach outlet

Meiqing Xu said...

versace shoes
coach outlet
abercrombie and fitch
nike cortez
coach factory outlet
hermes handbags
michael kors outlet
ed hardy sale
coach factory outlet online
ralph lauren pas cher
20170406caiyan

Jian Zhuo said...

celine handbags
patriots jerseys
christian louboutin shoes
pandora charms sale clearance
michael kors
marc jacobs outlet
adidas uk
coach factory outlet
ray ban sunglasses cheap
ed hardy store
170623yueqin

TWEET TWEET