Apr 20, 2012

BULAN BONGSU YANG DIGIGIT WAKTU

kedengaran nya macam nakal n ganas tajuk yang diberi tapi bila diselidik memang ini lah pon ayat yang sesuai nak digambar kan bertapa sekian nya April 2012 dah menjelang baru aku tergegeh nak cerita pasal ...Disember 2011..huhu 




                     Disember 2011

adalah merupakan bulan
 yang banyak saya meraikan ulang tahun hari lahir penduduk bumi..memandangkan duit poket suam2 suku..saya cuma menghadirkan diri untuk menjamu makan tanpa membawa sejambak bunga atau cemilan2 hadiah..
huhu macam memalukan tapi tahu kah kamu...
bersangka baik itu sangat perlu?! 
*mane tak nya tanpe 
memikirkan lelah saya mengumat ngamit
"Alfatihah-Alhamdulillahirobilalamin...arrahmanir rahim..."
sekuntum doa sebagai buah tangan hadiah lutsinar pengganti tau...
tak ke terharu malaikat dengar nya lalu 
meng amin kan...hee^^
(actually bawa je..tapi xyah la sy nak cerita disinihadiahnya apa =)







            8 Disember 2011,
Di Majlis Hari Ulang Tahun...Grandfather 



 telah berlaku air mataku menitis 
takkala memakai baju n make up yang manis dipandang ceria...hurmm tu semua kerana perasaan aku yang cukup terharu sekaligus teruja kuasai diri..




kelahiran seorang hartawan,datukwan ini disambut gilang gemilang...oleh semua ahli keluarga serta kawan2 nya di hotel 5star -mungkin lebih star- 
ok,bukan lah itu aku dok hegehkan teruja nangis  tapi  disebabkan ke akraban antara cucu2,menantu2,anak2  nya yang ramai bergabung tenaga rohani
membuat persembahan khusus didepan semua orang n Birthday Boy! oh no..Birthday Grandfather huhu



pelbagai lagu didendangkan...Laskar pelangi ..sajak omputih..n tentang cinta
diiringi dengan celahan pentomen berirama..
tentang bagaimana Datuk nya mengejar mimpi n memasang mimpi 
*kalo di Indonesia Cita2 its mean dream laah









aku menangis...jadi sebak rindu...





melihat telatah datuk mereka..mereka? ..ya datuk mereka ! hoho yang bersorak gembira
 melihat cucu2nya berjoget beraksi bergembira 

anda telah berjaya ditipu jika pada awalnya ansa percaya itu Besday atuk saya.. hehe~






terkenang pulak akan Arwah Datuk ku ..
yang merupakan idola kami sekeluarga..
hebatnya kasih sayang nya..bukan sebab dia gigih bertaruh hidup untuk sendiri..
 tapi sungguh2 buat macam-macam cara agar kami sekeluarga besar
x berpecah kasih sayang..
bersatu hati..
saling ingat mengingatkan..
dan 
berhempas pulas belajar tentang Tuhan..
dengan cara kasi ajar n kasi panduan berekonomi, berkebudayaan, ber pendidikan dll
setiap inci dikaitkan dengan Tuhan...


persoalan nya..Adakah Dia disana telah berjaya tersenyum n bergembira pada kami?
seperti yang Beliau harap2kan...
agar kami menjadi pejuang abid dimalam hari..
singa disiang hari..
berjaya didunia..berjaya sekali di akhirat...


sebut senang...buat nya haii susah ..bertarik tali..
T__T hurmm...







sharing is caring 
i love his quote :





"Jika kita melihat dosa sendiri,kita tidak sempat 
melihat kesalahan orang lain..apatah lagi 
mahu menceritakan"





"Bila mengenangkan jasa orang lain ,kita makin sibuk mendoakan untuk mereka"




                 At Birthday Party my sweety 
                     Zahra Amira ,setahun


Hai Zahra ...smile la ^^








Memang sajalah 
Tuhan membukakan mataku melihat akan kebesarannya...








kad jemputan Ulang tahun yang ak terima ...First dari BIRTHDAY SEORANG BERUSIA 80 


manakala second card , 
from si adik zahra BIRTHDAY YG GENAP USIA NYA SETAHUN....


perbezaan dari birthday party y jauh beza usianya






 Party adek zahra cute beransur selesai....



























































pastu kan...tak lama  ..selepas hadir ke majlis2 ulang tahun kelahiran...
dengar kabar seorang ahli keluarga yang sudah kembali 
kerahmatullah...hm




 see ~ apa hikmah nya disini ??






Jelas menunjukkan ...












 macam Tuhan nak beri tahu aku...









"ERRA KYRA...DUNIA NI TERLALU SINGKAT..
APA YANG KAMU NAK KEJARKAN SANGAT..APA YANG KAMU NAK BANGGAKAN SANGAT?
CUKUP2 LAH JANGAN TERLALU MEMUJA KEATAS DIRI N MAKHLUK YANG BAKAL TAK BERNYAWA.."














Allah...terasa seperti dimasa aku termenung mengenangkan hikmah..seperti ada
 tangan tebal yang menampar pipi..lalu ak seperti orang yang baru tersedar dari koma...






















gajet,suami,makayah,kawan,keluarga,rumah,kerjaya *ini semua dunia pinjaman....sampai kadang2 solat n amal kebajikan n berkaitan dengan Tuhan jatuh kedasar dalam fokus utama ak ..dalam hidup ini...










Terima kasih Tuhan...kerna memperingatkan aku lagi...














Tuhan...dalam nikmatmu 
jadi kan lah aku dikalangan 
orang2 yang sentiasa direzkikan setiap saat melihat 
kebaikan Mu..







diselengi beberapa hari kemudian...






















12 DISEMBER 2011


Hadiah Birthday ..
Alfatihah disertai doa khusus juga sampai 
ke dakapan Abang kedua dari 4 orang abang kandung aku..SELAMAT HARI LAHIR untuk usia nya y genap 25 tahun.. time tu saya ada kasi hadiah..tapi lupe dah hadiah ape.haha *bagus gak lupa kebaikan sendiri =P


 Abang Naf...Seorang yang sangat penyayang,prihatin,baik hati..kadang-kadang je agak..... kejam sikit..haha 
penah tu dia tinggalkan saya kat tepi jalan gara2 kesabaran nya hilang keatas ku...hukhukhuk
but lumayan oklah 
sesuai la ngan sifat ak juga cam dia susah no nak mengalah nya...
walaupon susah nak diakui pada awalnya...tapi bile telek punya telek perasaan n perangai kami memang tak jauh beza..
adakah saya perlu berbangga?
bangga laa leh tengok cermin bergerak..bila tengok dia buat baik...aku pon automatik.nak 
ikut ikutan baik seperti nya..hehe 

time marah2 n tegur sadis tuu 
biasalah abang kan..mesti lah bajet nak 
"mengajar adik erti hidup"
huhu bila si adik dah matang..
semuanya tidak menjadi dendam malahan menjadi peristiwa manis untuk dikenang2 n dikongsi cite sama..haha
watak "mengajar itu" secara tidak sedar 
 sudah menurun ke aku selaku kakak pulak kepada my adek2 huhuhu
bak kate adik2 ku..
Kak Ros pink garang tapi baik !!
=.=


dalam puji harus lah ada keji..supaya kakak nya terus merasa hamba .k fine lalala~


Cengeng ?tidak..Menangis sama-sama adalah part paling kontroversi dalam keluarga hehe *filem hindustan saksi matakepala tau ,cetanye TV =D..
haaa tak ke jiwang sebenarnya orang seperti kami ini?=P
*Fakta yang belum kecoh: Abg Naf dah besar boleh dikatakan setaraf Amir Khan,Salman khan...tapi kekecik tak hensem peliknya ramai peminat  =D





Dialog xdilupekan sesaat aku diusia mentah..

" hai dek...kamu adek ___ ya ? kimsalam abang ya"


Replyku : "OK"

" Adek ,nanti cakap kat abang..kawan kakak dr kelas ____ kata.. dia suka abg adek"


Replyku : "OK"

"adek wat pe kat kantin nih..eh adek ..nak tanya..abang kat rumah nakal tak ?"


Reply spontan aku  : 


"Beliau kat umah jahat kak..bla..bla..*tanduk kejujuranku keluar*
habiss ..dia baling..pang..pung..pang..bla..bla.."
y saya tak pasti sehingga sekarang ni..adakah sikakak itu masih menyukai nya??haha

*abg naf jgn marah ini kesah benar kejujuran dr sang adek comel huahuahua... *lariii




   Sayangku pada nya susah pudar ..makin diingat..makin sayang..makin menjauh..makin merindu...
                                 
 K baBai ...nak gi sambung masak ! see u in the next entry, JANUARI of mine =P


Penilaian hasil kajian google tentang kamu yang lahir pada bulan Disember..
sangat pemurah ,bersifat kurang sabar dan tergesa gesa,bercita2 tinggi,bersifat patriotik,suka dipuji , suke diberi perhatian lebih..amanah..jujur..tidak pandai berpura2..cepat marah..perangai y berubah2..tidak suka dikongkong..suka berlawak..pandai  buat lawak..pandai menguasai suasana..aktif dalam permainan n pergaulan..


dan tambahan dari saya 
hehe..hasil penelitian..ehem..ehem..
golongan mereka ini sangat pembersih, cermat dalam menyimpan khazanah *kedekut sikit haha...pemurah bila tengah happy haha ..dan kuat cemburu..=P yeke? wallahualam...


yang baik boleh diamalkan...yang burok tuh..elok2 la bawak ber tendang ya! daaaa~




My Friend and my family list born on Disember..


  5 Disember Asiah
13 Disember Rabiah
15 Disember Rabaah
18 Disember Aminatun Nasyirah
20 Disember Abu leith
22 Disember Aysha
28 Disember Ain abdullah
28 Disember Effa Eva
30 Disember adilah
30 Disember wiyah

ada penambahan? ^^





7 comments:

Fiera said...

hmm...terharu campur sebak bace part rindu dekat Arwah Datuk Erra...(-_-)

Erra Kyra said...

Fiera...hhuhu =')

E n t o y C a i r o said...

macam-macam kisah tercatat!

gulung habis macik ni..hehe..

anyway,robbuna ma'ak...:)

Erra Kyra said...

Hehe TQ ENTOYCAIRO

Ijah Normateen said...

hampeh,ingtkn birhday grandfather dhani ke tadi.lolx ^_^
ahaha =.= klakar la E ni..

Erra Kyra said...

huhu =)

Jian Zhuo said...

air max
true religion
louis vuitton factory outlet
coach factory outlet online
swarovski uk
mulberry outlet uk
warriors jerseys
polo ralph lauren outlet
coach factory outlet
chaussures louboutin
170623yueqin

TWEET TWEET