Jul 7, 2012

PAGI YANG MENGERAH SWEET VS SWEAT ;P



Pusing kanan..pusing kiri..adoiii
mata yang terjaga dari mimpi masih tak dapat dilelap kan .. sy sendiri pun xpasti apa pasai xleh tido semula..
tiba2~
tenet ! tenet ! tenet! tenet! selagi tak dimatikan.. jam loceng terus menerus membising kononnya nak kejut kan sy tahjud! (tapi kan ak cuti solat. kau lupa ke Alarm?!)..hurmmmm.... da tau dah ! pasti sekarang bukan masa yang tepat untuk menggagah kan diri untuk tidur semula.. moooooood pagi ini diserikan dengan mata yang segar bugar ! yeah~

Terima Kasih Tuhan.. hadiahkan pagi yang tidak mengantuk.. macam tetawu je kerja rumah tangga bnyak tak beres..hehe so today adalah hari tutup butik n tidak mngambil kerja2 part time luar.. sebab nk fokus settle kan rumah n hal2 y berkaitan dgn tertunda..=P

 Langkah 1: BASUH BAJU

hehe siap ada tajuk lagi ...ala2 mengimbau kenangan bikin rangka untuk subject karangan dulu..=P



kebatakan ku terserlah selepas 2bulan y lepas dihadiahkan mesin basuh baru . ok ni ayat serius. saya suke gile ! excited mominlaw kasi surprise dlm kotak gedek! huhu ingatkan sangkar tuk Sugarglider ke ape.. rupanya mesin basuh.adoii~ tau tak apa perasaan sy ketika bukak kotak besar gedekk tuh?

terasa seperti halilintar taik bintang jatuh tetepek di kaca mata sendiri. 
ada ar rasa cam diperli sikit.. =__= 
( tapi katanya kesian errakyra tepaksa guna mesin basuh berabad punye..jadi dia ganti la y baru .. mesin basuh y lama agak little bit kebengongan laa actually ^^)
sy rajin gile cuci baju okay
dan rasa cam teruja gile ! mesin bsuh kaler pink tuh..
gurlp~ O__O'


 jadi dengan rasmi nya setelah saat itu , saya bertambah rajin.. =_=' mengaku ni pon terpaksa sebab kenyataan laa hehe..

pilihan wash machine ni adalah manual 
kerana faktor ..boleh menghandle sndiri kelajuan , n tahap kesucian pakaian kita.. 

yela kekdg kalau y auto tu kalo xpandai adjust boleh jadi.. kain baju kita y mahal apetah lg y murah tuu cepat lusuh ,menipis, mengecut y parah huhu.. yelakan ..setiap masing2 punya alasan tersendiri untuk menjaga kualiti baju/tudung/telekung/stoking/serkup(kalau korg punye la =D) dan apa2 la berkaitan dgn kain yang membalut diri dari dilihat para jin,dan manusia =))


 Saya ialah Duta Downy n serbuk pencuci baju..huhu perasan la sekali sekala..
Ok sejujurnya saya kasi tahu kat korg.. pewangi n pencuci pakaian ni BEST GILER. Wangi macam perfeum . 

perlu lah entry2 diatas masuk blog sebab ini antara memori terindah ..terasa macam

"oh bukan mak ak je suke kasi benda2 pinkish dr kecik.. rupanya mametua ak pon rajin gile kasi y pinkish2 nih" 


Syukur ak punya mereka.. <3


YAAllah... kalau begini lah kasih n sayang mu terhadap ku.. kalau ak sering aja lewat duduk di saf sejadah menunggu solatmu.. sombong nya ak..

malu nak mati !

Ak belom la pandai menghargai solat n ibadah lain khusus nya apa shaja dlm kehidupan dikait kan n dihubungkan dgn Tuhan walau ada tapi susah sekali istiqomahnya.. sering aja lupa.. sedangkan DIA xpernah untuk terlupa menghiburkan kita.. 

ok ..nak cerita ar sikit.. ada satu saat tu entah kenapa perasaan celaru over ok.. jadi xdapat dibendung lagi kesedihan lalu menangis2 tersedu2 la sampaikan tersumbat la hidung ak ni ( eh kejap aku ,kejap saya! haha abaikan) 
sok sek sok sek..tetibe.. huish~ guish~ lantas hati terdetik bebicara "alamak sesak nafas..(gara2 tersumbat) menahan  air mata supaya jgn over mmg boleh jd jem hidung tau.jadi gelabah lah hati ni seketika..
 ''YAAllah dah tibe ke ajal aku ni ??" usaha punya usaha.. akhirnya ruang pernafasan jadi normal semula.. lega. Alhamdulillah..

Kesimpulannya disini y aku dapat pelajari.. 
sebenarnya disaat kita kesedihan kita pernah terdetik 

"Kenapa Tuhan  tidak hiburkan kita diwaktu kita sedang sedih gila ni ?? padahal Tuhan kata.. Tuhan Maha Mendengar , Maha Mengasihani.. dan Maha Menghiburkan??.."

disitu tanpa kita sedar.. kita telah pon memperlecehkan Tuhan yang Maha Agung... 

Menunjukkan Tuhan itu Ada n sangat menjaga kita...

"DISAAT KITA SEDIH SEKALIPUN DIA TIDAK PERNAH BERKIRA N JEMU MEMBERIKAN OKSIGEN FREE OF CHARGE WALHAL AIR MATA , DARAH YANG MENGALIR TERUS MENJADI SAKSI DIATAS KEBESARAN KASIH SAYANG NYA... BEGITU JUGA JANTUNG ,LIMPA, PARU2, BUAH PINGGANG DAN ANGGOTA YANG TIDAK TERLIHAT YANG BERKERJA SETIAP DETIK DENGAN KEHENDAK-NYA.. SUNGGUH MAHA BESAR N PENGASIH NYA TUHAN.. TIDAK TERHITUNG NIKMAT NYA DENGAN BILANGAN NOMBOR DUNIA"

~Jadi jangan mudah tertipu dengan ujian kesedihan kita..kerana disetiap kesulitan pasti tersirat hikmah y besar dan berharga.. 

-note to myself =)




Langkah 2: Bersihkan kamar tidur Yura hehe

.. seterusnya pagi ini sy mengambil sedikit waktu untuk membersihkan kandang/sangkar Sugarglider 

(nama nya YURA yer!^^) ..

bila dah siap dibersih kan..terlihat haiwan kecil ini tersenyum riang.. hehe xde la tipuk je =P




Dan langkah terakhir pagi ini sebelum menjelang matahari diubun atap rumah..
ialah  :

 Meng Update Blog setelah sekian lama nya bercuti ^^' hehe.. thanks readers..thank sayang2 family ucuk2 ku.. nanti jangan lupa tinggalkan sebarang komen di bbm atau diruang komen bawah sini . sebagai tanda sayang(prihatian) awak semula pada sy tau!(o^_^o)'  haha buwek~ =P 

JUN 2012..K, pic2 diatas ni adalah hari Pelancaran Rumah amal grand se Indonesia.. ada 3 tempat.. tapi yang sempat sy ikuti di daerah Jakarta cuma dua tempat. termasuk di sebelah rumah Ibu Mertua ku ^^

Rumah Amal tau lebih dikenali dengan Rumah Kasih Sayang terdiri dari anak2 yang diserahkan oleh Ibu bapa nya untuk dididik 24jam tentang disiplin cara hidup selayaknya bagi anak2 islam bakal generasi pemimpin yang berwawasan bermodalkan Tuhan serba serbi dalam kehidupan.. bukan dengan wang ringgit atau pangkat .. sangat berdikari dan sangat anti dengan sistem pendidikan yahudi 
fuyoo hebat kan ? ^^'
jom kita support !!
(nantikan bahas selanjut nya mengenai mereka di lain entry 
yang bakal di update dalam bulan JUlai)

JUN 2012.. bbm xmenang tangan dr terus aja berdering n memenuhi kotak inbox bb ..gara2 makcik ak sorang ni yang tak habis2 loyar bughuk =D.huhu ..but so sweet la dia ni.. bila dah jumpa depan mata.. btw Jangan segan2 datang Jakarta lagi ya! hee^^
sangat enjoy bersama ngan diorg ,pengalaman satu malam di tengah kota sibuk ..^^
sampai lupa y ak ni bini org =.= action cam dewi2 remaja pulak..haha 
(eh takde contoh lain ke?)

                         
note: pakailah hairband y aunty bikin tu yaa.. (T_T)

JUN 2012.. adalah hari pertama kalinya Dafania Sahira Indra Bekti jumpa Aunty Ra kan ?hehe(6__6').. comel sungguh budak nih macam ibu nya persis =P takmo nakal2(means bandel) .. semoga jadi anak solehah penyejuk mata ayah Bunda..



                            
                           
Selang beberapa minggu kemudian.. jenguk Fani lagi di hari kesyukuran cukur jambul nya.. yang penuh kan ruang rumah sy tengok banyak nya pers aje =.= adoi~ elergik la kamera bebanyak ni haha




JUN 2012.. banyak juga Undangan Hari Perkahwinan.. ada lah dalam 4 acara dilain2 lokasi.. cuma atas faktor kamera ku sangat pemalu hehe (o^__^o) .. jadi ini je y sempat di snap menjadi bahan pembuka bicara tentang Resepsi Perkahwinan Indonesia di Jakarta ..
Gembira hubby,ramai kawan2 nya dah mengikuti jejak langkahnya ke gerbang pintu Rumah tangga.. semoga perkahwinan mereka dilimpahi berkah n rahmat.. dan mereka makin saling mencinta n saling mengingatkan akan tanggungjawab amanah yang Tuhan serahkan... 
Bubui~ shetonirojim.. menangis dan meraung la dikau
 melihat Seks Halal.. huhu =P



Langkah ke 4 ?... tak sempat tekan butang publish entry ni..
dah ter  ZzZzZzZz.....=D


sekian baik itu dari Yang Maha terbaik... dan lemah n silap2 terok tu dari kelalaian n kelemahan saya sendiri.. dadadaaa~





27 comments:

laskar pelangi said...

Lol..Semuanyaaaaa pinkkkk:)
Cantikkkk:))

Erra Kyra said...

Laskar Pelangi... toce2 dearrr=P tp lebih cool kaler pelangi kan ? ^^

yayahidayah said...

pergh! semuanya pink2 gitu...
like... like... like...
sweetnye... cik erra pink kita ney...
dipenuhi dengan kasih sayang semuanya... <3

Erra Kyra said...

YayaHidayah... Syukran ya..LOve and Care is priceless .so mesti sering cerita n rasakan nya setiap hari .Allah sgt sukaaaa hee=P

Bunga Layu . said...

woahhh ..semua pink .kagum betul ^________^ dan err haiwan kecil itu sangat comel .ehehehe

Ayu Iman said...

siyes semua pink..hihi..xpela cantek sangat..

Yuni Aisyah said...

bestnyer aktiviti erra kat sne,...yg pling best kt sblh umah erra ade umah amal....tiap2 ari leh pegi n beramal..hikhik...untung dpt pahala percuma..:D

pape pon idup pinky....:P

p/s sayng kmu erra...rasa terpengen jenguk kamu di jakarta...hehe

zin said...

Mesin basuh pon pink ?? betapa sayangnya ibu mertua padamu! :)

BeRRy MuMMie said...

chantehnya dia, sgt laa pinky world la..
salam kenal feel free follow bck..i follow

Erra Kyra said...

BUNGA LAYU... hewan kecil tu kim salam kat U ..^^

Erra Kyra said...

AYU IMAN... kecantikan itu perlu untuk menyemangati diri sendiri =P

Erra Kyra said...

YUNI AISYAH... ya bebudak tu dah macam manje gile ngan guwe huhu .. anggap cam "anak" sendiri =D

Erra Kyra said...

ZIN... syukran zin.aminn moga begitu sampai nyawa habis dikantung badan =P

Erra Kyra said...

BERRY.. salam kenal juga.. OK tunggu sy serbuuu sana yaaa ! =P

nurdani said...

Erra macam sorang kawan perempuan saya. dia suka warna hijau. Semua barang, baju, everything...hijau.

comel la Erra ni :D

aniswany said...

alolooo..cool giler ur mominlaw kasi washing machine pinkish..nanak jugak ahh.hihi psss..anis pun suka downi,wangi gila kan =D

#thanks erra si cantik manis sudi singgah belog anis :)

Liza Razak said...

comelnye sugar glider tu !!

Semut Senyum said...

waaa comelnye... semuanya pink!!!

sweettttttttt.....
nak mesin basuh tu jugak.. =)

Erra Kyra said...

NURDANI.... yeke sama ? huhu atas dasar minat je ni.. tapi katanya ni tahap ter obses pulak kalo org y pndg sekali nilai ^^' huu

Erra Kyra said...

ANISWANY....Alhamdulillah..sampai jg sy kesana..InsyaAllah sy jenguk anis lg k ^^

Erra Kyra said...

LIZA RAZAK... Suggie sy mmg comel.. tapi tetap bagaimanpon awak lebih comey tau =))

Erra Kyra said...

SEMUT SENYUM... kalo nak boleh, kat Malaysia pon ada gak. try search ada punye..=D

Hasrina said...

all i saw ...PINKK... hehe semua cute :0

Iam Yanty said...

Follow Erra Kyra! Suka PINK ye?!

Erra Kyra said...

HASRINA.. TQ awak =)

Erra Kyra said...

IAM YANTY.. nanti i follow u back k =P huks

Meiqing Xu said...

mont blanc pens
louis vuitton outlet
christian louboutin shoes
adidas trainers
adidas outlet
cheap nfl jerseys wholesale
michael kors handbags
celine outlet store
st louis cardinals jerseys
polo outlet
20170406caiyan

TWEET TWEET