Mar 31, 2013

ROJAK MERAH JAMBU AKHIRNYA TERUNGKAP JUGA!

"Kenapa susah sangat ni !"
"Dah lah.. aku putus asa jadi baik.."
"eeeeiii geram!..sakit hati.."
"benci ngan orang tu..."
"bestnyaaa .. nak tuu.. nak ni.. nak..nak.nak.. sume la nak!"

*syaitan menari keriangan*

Disaat emosi itu datang .. pasti sedang lupa.. 
bahawa syurga hanya tempat untuk mereka yang sabar..dan jalani 
sebaik2 nya kehidupan seorang hamba yang lemah, terus tidak jemu memohon kemaafan pada Tuhan..

andai terlepas EPISOD DUNIA dengan baik dan jayanya.. maka
CONGRATULATION!
syaitan menari dineraka raung kesakitan,kepedihan..bersendirian..

manakala... orang2 yang Allah redhai..
menari bersama para bidadari2 Syurga serta..menyambut penuh rasa syukur..bebas untuk menikmati kesenian keindahan kenikmatan Syurga..

Allah! aku yang duk bercerita ni pon. sampai dah tercicir terliur la pulak.. 
"agak nye camne la yer rasa pizza disyurga ya?" =P
''ayam goreng..ayam gorengg..ohh ayam gorengg.. kalo gitu mesti lagi nikmat la disyurga kan kak?besttnyerr..nak3x"
Upin,Ipin menyinggul bahu ku mencelah..
~uhuks XD hehe



ok... nak syurga yang mahal.. penghasilan nya pun kena lah berat..mujahadah sikit..huhu..saya dah maafkan semua..moga korang sedia tuk maafkan saya.. saya ni manusia biasa .khilaf.. kalau ada kelebihan tu pon sumenya bonus tuk menutupi kelemahan sy yang dah sedia liat nak diperbaiki.. T__T

azam untuk tahun baru..tentu lah makin membaik..dari sebelumnya..

SELAMAT TAHUN BARU 2013!!:'D

biar lambat asal selamat.. hehe begitulah ayat yang tepat untuk disimpulkan dalam entry kali ni..
org dah lame sambut tahun baru.. kita ni ha bulan march baru update.. huhu


TUTORIAL SIMPLE. BARANG KELIHATAN BERHARGA AND REALLY COMEL!

biarlah gunting ,gam uhu, pembaris yang berkerjasam ngan ur jari jemari.. sebelum tu..
pasti kan sume dah ready bersama BISMILLAH..


KERTAS.. fungsi nya bukan untuk main lukis2 bukit bukau matahari dan sawah yang terbentang.. tapi tujuan nya adalah untuk dibuat pola (diukur pada saiz charger uall) ^^ oke.. step seterusnya.. 


dah ukur kertas tu pastu pergi ke kain fanel korang.. gunting. dan tampal kan..

senangg kannn??



hmm... duit bukan ukuran dalam mencantikkan diri.. tapi mental yang cerdas dan hati yang bersih dengan sendiri nya boleh menjadikan setiap usaha yang kita lakukan berhasil dgn baik dan cantik...
sekalipon kita cuma bermodalkan bahan terbuang&bahan murah..







******************






Saya xpasti apa motif saya nak taruk pic ni.. cuma dengan gambar dah bercerita seribu kata2..
benda ni macam ada dua maksud tersirat mungkin...
(1) pertama ~ pic ni sekadar nak menunjuk2 alim..

atau (2) kedua nya ~ boleh jadi mesej nya .
sekalipon kita kemanapon.. berpakaian manis camne pon jangan pernah jauhkan Tuhan walau cuma sesaat (Zikrullah).. dan selawat , mengenang kesusahan dan tangisan Baginda Nabi akhir Zaman,Rasulullah..

ok. you choose which one?

penglihatan kita ,hati kita bila diperintah oleh RAJA HATI yang smart dan bertaqwa..
mudah je untuk melihat kebaikan dalam setiap apapon dalam menilai..
Manakala,andai penglihatan dipimpin pula oleh PENASIHAT AKAL ,RAJA HATI
yang penuh noda dosa
busuk dilumuri oleh kekotoran hasutan syaitan.. maka alhasilnya ialah..

Setiap yang dilihat jadi negative..
setiap teguran jadi xboleh terima..
its not cool ! ok... sy pon xfaham nape sejauh ini pula jadi nya ceramahnye.. but im sure.. semua ini adalah untuk saya sendiri. huhu

Dan hal2 ini lah yang mendekatkan saya dengan arwah datuk..selalu datuk saya pesan sampai misalkata satu saat .. saya terseliuh , terjatuh dalam pangkuan perkara yang Allah tak suka.. Nasihat2 ini lah selalu bermain dalam ruang diri..menarik dan menyelamatkan.. ya,, kita semua takmampu jadi yang sempurna dimata orang.. dan tak mampu untuk sempurna dalam hidup..
sekurang nya . kita tak bodoh untuk membiarkan berterusan tak sempurna di mata Tuhan..



:: 29 NOV :: SINGAPORE.. Haa sampailah masa nya saya berterus terang..hee pic yang diatas tadi adalah masa saya
temankan mypartner of my life Encik Danny ke Singapore. atas urusan kerja nya . katanya.
dan itu nombor bilik yang paling cute ! dapat tanpa dimintak.


setelah keboringan seharian duk di bilik Penginapan..bersendirian.. NOTE for him..
and yess! saya bergerakk .. cau~ cari wifi free kat mane2 cybercafe... menaip , update blog..

TAHUKAH ANDA..?

erra menghabiskan menaip jika ada masa lapang , berceloteh banyak gile.. 
tapi ntah nape.. semuanya xter tekan jari ni nak update entry2 tu.. asyik tak sedap hati je.. so.. selalulah cari cerita dan waktu yang tepat..haa dok cari2 hok sedapphati tu la alasan nya kenapa baru sekarang erra muncul lagi dalam blog.. 

see? banyak kan DRAFT?? hehe betul2 koleksi cerita yang sangat panjang lebar.. tapi tak berjaya
di posting..tengok ajelah tarikh tu..menjadi saksi saya
20 jan,30jan,7feb,12feb..bla..bla..=P


ole2 dari singapore untuk anak2 di Rumah Amal RUNAKU.. 
ade kisah disebalik tentang saya dan mereka.. tapi lain kali lah saya cerita.. thats sad story.

now kita xnak sedih2 lagi.. biar entry pembuka lembaran tahun baru ni yang boleh buat korang tersenyum2 gelihati sampai pucat


:: 12 DIS 2013 :: MY SECOND ABANG EID MILAD AT JAKARTA
Card for him. Kad Buatan tangan dan peluh saya sendiri..
wish from Mesir.. Abang Lut & his family
Doa dan harapan yang panjang untuk Abang Naf dari Jordan (Abg Dhirar & Abir)..

Penuh kata2 semangat.. berwibawa didalam kesejukan salji khas untuk Abg Naf
dari sang adik (Qutaibah) yang sedang berjuang di London..

InsyaAllah..ada kesempatan dilain entry saya upload kan video2 mereka..






:: 4 JAN :: PROGRAM RANCANGAN REALITI PANIC KITCHEN,TRANSTV INDO

Jakarta... saya diajak join satu team with my bestfriend from Indonesian.Aldhila Jelita Indra Bekti.
tu yang budak kecil tu adalah anak saya=P anak dia..

Aunty erRA sedang membebel : Fani,nanti time bunda dila masak.. kacau tau. curik sudip bunda.. pastu fani lari lelaju.. keh keh keh.. *baik gile punye makcik . haha matik kalo dila bace ni=D


setiap selasa. and i didn't missing to watch it! 
"memasak adalah tantangan yang tidak akan aku tolak.. sebab itu adalah sebahagian dari hobiku..juga memasak salah satu tips untuk memikat orang2 yang kita sayang"  


tujuan pic ni macam saje perli saya kan.. Fine. saya diam:')



:: 8 JAN 2013 :: SELAMAT HARI ULANG TAHUN PERKAHWINAN IBU NUNUNG DAN PAK DEDDY
MAY ALLAH ALWAYS WITH BOTH OF YOU..


:: 18 JAN 2013 :: BANJIR PARAH TENGGELAMKAN IBU KOTA JAKARTA
 xtaulah nak komen ape..cuma banyak syukur pada Tuhan.. Walaupun tempat saya
di Jakarta..tapi masih selamat dari kebanjiran.. ya maklum lah Jakarta sangat lah luas.. ada Jakarta barat, Jakarta timur , Jakarta Selatan ! ya saya di bahagian selatan mungkin tinggi kot daerah ni.
sape kaki shopping datang la tempat saya.. mmg jalan sikit je dah jumpa Mall, gedung2 Ibukota,dan berbagai lagi kemudahan.. InsyaAllah..
Banjir ialah air.. air ialah tentera Allah .. yang Tuhan hantar kan untuk tembak hati2 manusia ..
agar sedar akan kehadiran ZAT YANG MAHA BERKUASA iaitu ALLAH.. manusia hanya kerdil yang dititip kan Tuhan untuk jadikan dunia sebagai landasan
mengutip bekalan untuk dibawa pulang ke kampung abadi,Akhirat..


:: 4 FEBRUARI 2013 :: FIRST TIME JUMPE YUNI AISYAH . 
BESTFRIEND FACEBOOK
seperti yang kita tahu.. dunia facebook juga mempunyai pasang surut nya.. macam mana hidup kita .. itu juga lah tergambar disana.. gambar dan status sudah cukup menggambar kan karakter dan pribadi seseorang.. 

aku tak terlepas dari itu semua..

Yuni ,Hajar,Cikbee diorg tiga ni mcm dah lame kenal tau.. ntah sy kenal time bila.. yang pasti nya diorg rapat n rajin support aku.. even aku lagi serabut otak pon.. diorg layan kan je..kadang2 penuh Notifi gara2 diaorg punye celoteh.hehe

sangat terharu.. dan ada rasa malu amat.. yelaa..
kita ni mana sempat nak melayan karenah sume kawan.. sebab tak sume kite leh selamba badak layan brutal2.. gurau kasar2.. 
nanti de yang makan hati ayam
xmo lah sy sampai jadik camtu..sedangkan..
ALLAH MAHA MELIHAT DAN MENILAI ANTARA HUBUNGAN HAMBANYA DENGAN MANUSIA LAIN..
btw, kitorang direzkikan jumpa di Jakarta.. setelah sekian tahunnya kita bersahabat di FB..


* empat februari duwalibutigabelash , saat tanggal ini juga la hati ni tidak dapat menipu..
adalah hari paling berbunga2 . tiba2 henpong berbunyik! 
eh eh dapat bbm&voicenote from somebody yang sgt dirindui
.. terhibur dengar suara dia..
Saya selalu doakan moga segala kesdihan mu.. Allah ada dan hiburkan.. saat gembira mu.. Allah sentiasa ada memandu hati mu.. ketika kamu terluka dan terleka ..Allah ada untuk melindungi mu..
kamu selalu special dihati mereka yang sangat akrab dengan Allah.. jadi saya tak perlu
takut untuk melepas kan kamu... selamanya sayang.. moga Allah jumpakan kita lagi didalam keadaan hati2 masing2 dah kekal terpelihara dalam redha Nya.. aminn <3 T__T  HB ya! ^^ chaiyOok!!:')



:: 14 FEB 2013 :: CRISIS SABAH,MALAYSIA
Gempar..Lebih 100 lelaki warga asing dipercayai dari Selatan Filipina yang berpakaian ala tentera dan sebahagiannya dipercayai bersenjata api berjaya dikesan menyeludup masuk dan masuk menceroboh ke Lahad Datu, Sabah...
saat kejadian berita2 ni.. aku masih di jakarta. memang pada awalnya macam terkejut beruk la.. apepasal sampai keluar semua jet2 pejuang,kereta kebal dll,xkan la perang ngan org sabah sendiri.. yang makcik2 rumah aku kat Indo nih dah wat statement sendiri dahh..aku kate sabarr . jangan merekacipta sesuatu perkara yang kita tak pasti..habis macam2 lah diorg merepek.sabah gaduh ngan semenanjung la .bla..bla..,hmm!! (sabar mula memainkan peranan dalam ulu hati aku) malas nak bertekak..baik selidik (bukak laptop)
search punya la lama .. baru tahu kisah.. OOhh begitu rupa nya..
Alhamdulillah bukan seperti yang disangkakan.. tapi tetap
sedih gak la bila tahu ramai askar yang turut terkorban dalam membela negara kann ..
T__T' AlFatihah~ 



:: 28 FEB 2013 :: MY  SUGARGLIDER YURA 
DIJODOHKAN DENGAN YORI


BIODATA SUGARGLIDER 
NAMA : YORI
UMUR : 5BULAN
JANTINA : JANTAN
BAKA : SG BERBULU PERANG (mungkin baka ausie kot?)
HARGA : TEETTT!
paling murah dipasaran. hehe sebab beli dgn pemilik petshop y konon dah bersahabat.

NOW hormat ya.. now saye adalah mak tiri kamu .. start from now..(EH! banyak nya koleksi N.O.W kat sini=D)
"kamu bukan lagi binatang jalanan yang busuk . dan sesuka hati bermalasan!"
*hehehe bangga kott jadi mak.
moga cepat kurniakan zuriat yang comel lotey dan banyak!!
 (boleh mak jual, balik semula modal=.= hihi)


:: FEB :: KELAS PENGAJIAN
Ini adalah salah satu program pengajian yang sempat aku rakamkan..
sume nya pengajian yang aku pergi kali ni sangat membina kerohanian dan silaturahim.. diantara celah2 ibu2 INDONESIA ada nya seorang anak jati MALAYSIA..

Inilah dinamakan.. program SATU CINTA.. SATU MATLAMAT..
CINTA TUHAN maka lahir lah manusia2 yang cinta kan sesama..



*************************************


HAA CAMNE "ROJAK SAYA KALI NIH"?? HEHE
SORRY AR.. MUNGKIN BUMBU(RENCAH) NYA BELUM CUKUP MENYEDAPKAN.. MOGA TERHIBUR DENGAN ENTRY KALI NI.. SEGALA KOMENTAR ANDA SANGAT SAYA TUNGGU DAN HARGAI.. SEKIAN..
YANG BAIK DARI ALLAH. YANG BURUK DAN SALAH ITU DARI KELEMAHAN SAYA SENDIRI..




EPISOD MUSAFIR : NAK TAHU APE DISEBALIK PERSIAPAN INI?? NANTI KAN KEMUNCULAN ENTRY AKAN DATANG.. INSYAALLAH..



daaaa~ ^^



8 comments:

Yuni Aisyah said...

Best baca tentative life erra...:) dalam cerita ada gurauan n terselit keinsfan bg yg membacanya..gud job dear...x sangka ada jugak terselit kita kte..hikhik...cewah kisah kte konon..:P kita bersahabat dan berkenalan kerana ALLAH..mcm mana yuni ,erra, cibie n ajai tetibe leh akrab tu kerja ALLAH..Allah dah gerakkan hati kte utk dekat walaupun masing2 jauh dan sama sekali x pernah bertemu kecuali ngn erra la..itu pun setalah beberapa tahun baru dpt bertemu.hehe walaupun kte masing2 jauh, tapi sll dihati krn adanya ikatan yang dinamakan PERSAHABATAN.

Erra Kyra said...

YOONI.. syukran,Alhamdulillah..
huhu aminn InsyaAllah kawan sampai Syurga tau.

Yuni Aisyah said...

InsyaALLAH kwn sampai syurga...jgn lupa panjatkan doa...:)

Erra Kyra said...

YUNI.. skg gak sy doakn =P

shida davis said...

wwwwwwwwwwwwwwwitweeettt

Erra Kyra said...

SHIDA DAVIS wittwiiiitttt too haha

xumeiqing said...

20160621meiqing
coach outlet
michael kors outlet online
coach outlet
michael kors outlet
cheap oakley sunglasses
cheap jordans
christian louboutin shoes
michael kors outlet clearance
ray ban outlet
versace sunglasses
oakley sunglasses
adidas supercolor
oakley sunglasses,oakley sunglass,cheap oakley sunglasses,oakley sunglasses cheap,oakley sunglasses outlet,oakley store,oakley outlet,oakley outlet store,oakley sunglasses sale,oakley sunglasses discount
air max 2016
adidas nmd white
basketball shoes
louboutin uk
coach outlet online
cheap jordans
ed hardy uk
babyliss pro
coach factory outlet
true religion
polo ralph lauren
chaussure louboutin
ray-ban sunglasses
louis vuitton outlet
birkenstock sandals
puma shoes
michael kors watches
louis vuitton outlet
cartier watches
michael kors outlet
nike trainers
coach outlet
the north face
coach outlet online

Meiqing Xu said...

mont blanc pens
louis vuitton outlet
christian louboutin shoes
adidas trainers
adidas outlet
cheap nfl jerseys wholesale
michael kors handbags
celine outlet store
st louis cardinals jerseys
polo outlet
20170406caiyan

TWEET TWEET