Jul 3, 2014

ISTANBUL PENCURI TERHANDAL! [entry full gambar]

salam ..
 buat sahabat yang saya hormati lagi disayangi Tuhan.. kesempatan ini..saya meringkaskan sebuah perjalanan yang agak mengejutkan saya..last minute punya kisah..tapi Alhamdulillah diberi peluang oleh Tuhan yang Maha Baik,menjejaki bumi bertuah Istanbul,Turki..tak lupa juga buat Ayah,Umeyku yang selalu mendoakan..syukur,berkat semuanya ini telah dipermudahkan Tuhan termasuk urusan umrah kemarin..
semoga segala yang terpapar..menjadi inspirasi,manfaat,dan cita2 yang baik buat pembaca..


BLUE MOSQUE


buat sendiri ,jahit riben dan letak fishmagnet broach..memandangkan bag ku polos ,kosong..jadi kite touch up sikit..


MUSLIMAH TURKI 
*maaf ya keypad ni degil.dah kata dah jangan taip camtu:( (haha)

HAGIA SOPHIA



 CASTLE DOLMABAHCE PALACE

MAKANAN KHAS TURKI



KOPI TURKI

MANISAN KHAS TURKI

With kak Linda..


                                     SELAT BOSPHORUS









TAMAN TULIP


    kerja sampingan ku disana.. redah meng selfie! with (bebek)hakak2 turki yang sedang asyik berehlah..Kalau di sana bebek tu wanita atau comel!haa tapi.. di Indonesia jangan panggil wanita bebek pula ya!(bebek is itik)Amaran keras!risau kuali hinggap kepala..huhu:P


  SAHABAT MUSAFIR ISTANBUL,MADINAH-MAKKAH

ABANG ALI  TURKI
tourist guide sepanjang di isanbul..baik,penyabar dan sangat tidak boleh membantah dia..
telinga dia sensitif!..sebab beliau sangatlah faham dan pandai bahasa malay,indo!:D




 selfie..permandangan dari atas Istanbul..sejukk tapi muke haruslah kental relax..


                                           Ramada Inn Istanbul.. for 3days..alhamdulillah


                     With mamainlaw.. member paling rapat ku.tempat aku menggile, nangis,ketawa,
                               mengusik and bla..bla.. kalau cerita memang tidak akan noktah nya..
                                                              huhu thankz mama! love you! 
           (dia mana pandai bukak blog nih, jadi nanti bolehlah kite mengumpat kebaikan beliau hehe)


   Kebetulan time datang ni betul2 time musim bunga..
so terasa lah mem bunga kan diri sendiri di taman Turki..
 *muke ku xleh blah, memek muka cover ayu ..
(diri sendiri yang tengok pun rasa geli hoho)

     Santai.. seorang ibu with her only son.. :')



Alahai..sorry dek(baju hitam) betul2 xperasan kamoo... xmo sedihh..huhuh tengok gambar balik baru perasan dia xmasuk..huhu(T__T)

ok..sebenarnya nak cerite digambar ni ku diapit oleh twin turki..




                                             TOPKAPI PALACE ISTANBUL
          Muzium.. kat sini lah tersimpan barang2 antik sejarah..janggut Baginda Nabi kita pon ade..
                              juga koleksi2 mewah di zaman kesultanan ustmaniyah..

                                         GRAND BAZAAR 

SPICE BAZAAR







ISTANBUL BERJAYA MENCURI HATIKU..
actually..Istanbul akan mencuri hati sesiapa sahaja yang kesana..tempat sejarah Islam yang masih kukuh dan megah..Empayar  yang pernah terbangun pasti  membuat sesiapa pun  mengkagumi nya..termasuk lah sejarah Istanbul yang pernah saya bentangkan di entry yang lalu.." sejarah-istanbul-aku-datang "

ok berbalik semula pada entry kali ni..kemain tajuk nak gempak huhu.. setakat hati manusia kerdil ni sape lah yang hairan..yang patut dihairan kan ialah! (kenapa hati kita masih tak cantik?!) kenapakah istanbul begitu awesome?! kenapa cantik yang teramat! disetiap sudut! dan pojok! uhuks! indah! huwaaa! insyaAllah! akan pasti kembali lagi! *over tau sampai noktah diganti dengan tanda seru je semua..hee:'P
credit to photographer: DhaniRamadhan 

InsyaAllah..gambar yang lain akan menyusul..
sekian tulisan cakar ayam dari saya..
segala yang baik dari Tuhan,yang lemah dan salah(harap ditegur)saya..
daaa~

10 comments:

Yan Ty said...

Salam Erra!

Ya Allah bestnya berpijak di bumi Istanbul.. Wish I can be there one fine day.

Missing u lil kiddo!

zulhilmi tempoyak said...

fuhhh.. gilo bapak best...

fuhhh.. teringin..!!

boni kacak said...

wah.. gila best dapat pergi sana.. ai is tak jejakkan lagi kaki ke luar negara. indonesia pun tak pernah sampai lagi.. sob2

ibu sihatcerdas said...
This comment has been removed by the author.
ibu sihatcerdas said...
This comment has been removed by the author.
Erra Kyra said...

YANTY..TQ kakak sayang singgah sini.. MISS U TOO!! <3

Erra Kyra said...

ZULHIMY...doa2 lah! berbaloi insyaAllah..btw nak tempoyak!!

Erra Kyra said...

BONI KACAK... TQ singgah.sesungguh ini satu keajaiban:P

moga boni direzkikan juga amin!

xumeiqing said...

20160621meiqing
coach outlet
louis vuitton handbags
nike free flyknit 4.0
coach outlet store online
nike air max uk
converse trainers
sac longchamp pliage
new balance outlet
asics outlet
nike free run black
levis jeans
reebok
adidas trainers
coach outlet store
true religion
yeezy boost 350
air jordan uk
omega watches
christian louboutin outlet
louis vuitton outlet
adidas superstars
oakley sunglasses,oakley sunglass,cheap oakley sunglasses,oakley sunglasses cheap,oakley sunglasses outlet,oakley store,oakley outlet,oakley outlet store,oakley sunglasses sale,oakley sunglasses discount
michael kors handbags outlet
air jordans
nike air max shoes
jimmy choo outlet
gucci handbags
armani watches
burberry outlet online
birkenstock sandals
nike free run
ray ban sunglasses
pandora charms
omega seamaster
michael kors handbags
toms outlet
coach factory outlet

Meiqing Xu said...

ralph lauren outlet
ralph lauren sale clearance
polo ralph lauren
kate spade outlet
louis vuitton
tory burch outlet
adidas superstar shoes
louboutin
ralph lauren uk
pandora outlet
20170406caiyan

TWEET TWEET