Jul 24, 2014

PERASAAN . RAMADHAN . KENYATAAN

B i s m i l l a h . .




Serius Ramadhan kali ni amat bermakna..
ada saja rezki yang diterima..
nak kate hebat ibadah.. jauh sekali..malah Alquran tersimpan rapi
entah kenape perasaan sedih tu datang bertubi2..
ya..mungkin dosa yang terlalu bertumpuk..membuatkan kita sendiri rasa lemah nak baiki diri..

Sedih Ramadhan dah nak pergi..diganti lebaran Aidilfitri..
malu..bimbang..pelik..
malu amalan tak seberapa.. kita fikirnya lebih ke makan sahaja..
Bimbang..fikirkan baju  raya hebat yang mana..
Pelik..kerna Ramadhan berlalu cepat dari biasanya..sedangkan hati kita makin gembira,tapi makin jiwa gersang..hati selalu tak tenang.
sukar fahami sendiri..kenapa perasaan mesti begini..
Sungguh menyedihkan..
sungguh ruhani pasti jauh dari Tuhan..
Aduh..
Tuhan...

Jauh sekali kita dengan ahli syurgawi..
 teriakan hati para pencinta Tuhan,para Nabi2 dan hamba sejati..
yang sedikit pun tak lekang dari cemas dan bimbang..
berpeluangkah bertemu Ramadhan akan datang..

Adakah Tuhan pandang..?
Apakah Tuhan sayang...??

********************************

Hati,
kau kan tahu Tuhan mencipta seluruh isi bumi..cubalah merendah diri..
setiap jam dan detik , ada yang lahir..datang.. ada yang mati..dan pergi.. 
Jangan cuma rasa bersalah tapi tak nak ambil sikap berubah..
Mesti hati nak tunggu ajal menanti baru nak mintak taubat setaubatnya dari Sang Ilahi..
mentang2lah Tuhan maha mengasihani..
Jangan begitu hati..
Bangunlah..sekali pun xpandai berdiri .. mesti pandaikan merangkak..
Jangan hanya reti mendongak melihat orang lain hanya untuk memupuk diri sekadar jadi pemberontak..

Hati.. 
kamu belum terlambat menjadi paling terbaik di mata Nabi.. 
dimata Sang Maha semesta isi langit dan bumi..

Oh hati..



Diary Merah Jambu.26 Ramadhan
8:50am.Teratak kediaman suami.Jakarta,Indonesia.








***********************


apa erti nya Ramadhan..
apa lah pula erti nya Lebaran Aidilfitri..

Marilah sama2 kita selami,mendalami..pelajari..
daripada terus berteka teki..agar jauh dari sifat keji lebih2 lagi perkara yang Tuhan benci..murkai..

SELAMAT RAMADHAN DAN LEBARAN 2014
AMPUN MAAF DARI SAYA

jika ada mana2 terluka bagitahu..jangan diamkan saja..sedih kite tau huwaaa
k balik raya tu hati2 tau . takmo gaduh2 laki bini pasal balik je pong huhu
k cenyum!:')


daaa~

7 comments:

irrayyan said...

Hai erra kyra! Salam aidilfitri dari irrayyan.com

Erra Kyra said...

hai kak irra .. tq singgah.. salam aidilfitri juga..

Cik Ngah said...

selamat hari raya erra sayang...rindu kamu muahhhh muahhhh...take care tau...

Yan Ty said...

Cemas ... Cemas... Cemas...


Kenapa Erra sedih , jangan lah begitu. Dekatkan pada Nya , in sha Allah semua ok.

Rindu nya.

Selamat Hari Raya dari Malaysia , ngeeee

Yan Ty said...

Cemas ... Cemas... Cemas...


Kenapa Erra sedih , jangan lah begitu. Dekatkan pada Nya , in sha Allah semua ok.

Rindu nya.

Selamat Hari Raya dari Malaysia , ngeeee

Anonymous said...

I am really enjoying the theme/design of your web site.
Do you ever run into any web browser compatibility problems?

A handful of my blog audience have complained about
my site not working correctly in Explorer but looks great in Firefox.
Do you have any solutions to help fix this problem?


Review my webpage - http://nakajiru.deviantart.com

xumeiqing said...

20160621meiqing
cheap jordan shoes
yeezy boost 350
prada sunglasses
michael kors handbags
stephen curry shoes
ray bans
nike cortez
louis vuitton factory outlet
christian louboutin
adidas nmd
tiffany jewelry
bottega veneta handbags
oakley vault
jimmy choo outlet
cheap mlb jerseys
tiffany and co
ray bans
michael kors outlet
oakley sunglasses
true religion outlet
red bottom shoes
reebok shoes
adidas superstar
pandora charms
adidas nmd runner
kate spade handbags
holliste sale
adidas stan smith
nike free runs
discount oakley sunglasses
cheap nike shoes
birkenstock
oakley sunglasses
cheap ray-ban sunglasses
polo ralph lauren outlet
armani exchange
cheap nhl jerseys

TWEET TWEET