Sep 4, 2014

CABARAN 30 HARI.HARI KE4: BUKU KEGEMARAN ANDA

Kenyit mata sikit!(^___~) yeahh! Salamm sayang pembaca setia lagi dirahmati Allah .

Jangan risau .

saya tidak ingin berceramah atau berpidato..

cuma ingin melancarkan apa yang tajuk diatas nak ! huh.

tolong tampar pipi saya sampai pinky winkyy..
 Adakah saya sedang bermimpi??

Saya update dah berturut2 setiap hari..haha gara-gara Cabaran Blogger 30 hari ni.haa! kejap.. siapa-siapa yang ada kata APATU? sila click


Di Taska Khairaa, pada tahun tak ingat..
Erra Kyra berjaya memasuki fasa rabun boleh dikatakan ini semua salah DORAEMON & THE GENG!
tengah sesedap abang2 berdengkur.. time tu lah kita yang baru terer membaca merangkak pelan-pelan duk tepi pintu berlampukan remang-remang cahaya dari bilik air
 (izinkan saya ketawa..haha) malu gila bila teringat.. 
kenapa bukan siang??
persoalan ini pula haruslah ditujukan kepada abang ngah saya yang sangat cermat dan hemat orang nya.. punya lah "pemurah" taknak kasi koleksi buku doraemon nya rosak dan hilang..jadi sape nak baca kene bayar haha.. agak kejam disitu.. tapi hakikat nya guwe lagi kejam.. memang betul pon.. lepas baca main campak haaa padan la muka.. xdapat baca free.. 
sedey.. dahlah kite comot, pastu buat muka murung muncung disiang hari.. buruk terus :D

nakal sikit..nama pon masih darjah satu..dua.. huhu



Tapi bila dah besar.. guna kan segala otak imaginasi kartun yang ada dalam kepala tolong umey tuk hias taska dan tadika nya.. yang pelik nya bukan sekolah je makin cun.. umey pong makin cun! dah kenapa.. haha miss you lah umey..*sedey linduu* :'(

-tengah kemas.. haritu jumpa lukisan ni.. dah lama lukisan saya nih.tersimpan rapi dalam file.lukisan yang berjaya diselamatkan.. :')

 NOVEL.. suka jugak .. tapi..

 tak tahu lah ciri-ciri gaya saya ni termasuk dalam kegemaran ke tak..

Saya..

kalau baru bukak muka surat yang ketiga dah menguap.. masuk muka surat ke 7 dah tido mati.. haha... serius ni xtipuk.

 jadi.. kesudahan nya.. takde lagi novel dalam kepala
semua takde yang berjaya memikat saya sampai habis baca.. :P


-watak eva tu saya suka sangat.. sampai keluar je adik gegirl satu2 nya terus panggil eva jugak:P-

 BUKU KEGEMARAN : KOMIK !  bila dah selidik.. memang otak saya cuma boleh hadam unsur-unsur macam ni.. lawak.. santai.. dramatis.. pastu reality.. maksudnya tak delah komik yang merapu jiwang bagai..macam tipu tak logik sangat. saya xsuka cerita yang tak masuk akal..

(sebelum korang bertanya atau keliru..yang dimaksudkan nnanti ni bukan BEN Ashaari ya!:P)

Karya Ben nih saya suka sangat Fatal Choas.. yang le gardenia dan apetah lagi yang macam terlalu nak sweet tu.. kurang suka.. tapi lukisan dia memang tetaplah tiptop.. suka sangat!:))


-ihsan google..comel!sapelah yang berjaya buat ni..tabik lah.. huhu terus teringat kisah silam..-


 CITA-CITA ISLAM..PAHANG.

pernah duduk asrama dulu.. disebabkan terlalu obses dengan ke"CUTE"an anime.. lukisan.. jadi saya telah diberi semangat oleh Arwah Ustaz Zainol Tanjung Gemar menghasilkan karya sendiri berbentuk anime islamik.. 

Syukran buat beliau , seorang yang berbakat dalam dunia seni.. suka senyum.. baik gila.. :'(

alkisahnya..
sayangn.. hasil-hasil saya tu dah dicuri atau hilang dengan sendiri nya 
saya pun tak pasti..

sedih dan kecewa yang teruk ketika tu 
membuatkan semangat melukispun makin hambar..tukar sekolah terus kene kerja dengan umey..





-ihsan google..berapa banyak episod ntah dah keluar..duk jakarta dah xtahu kesudahan nya huhu..-

KARYA ZINT :) favourite juga nih.. lucu..
kreatif sungguh jalan cerita. tak pernah buat saya bosan..
huhu sampai kan.. duit raya habis kene korek sebab nak beli koleksi ni..


Sejak pindah randah.. 

tak tahu apa cerita buku2 tu.. 

saya syak dah kene buang..:'D




buku kegemaran di Jakarta..

Allah.. segan..dari komik beralih ke buku motivasi.. huhu

kan saya dah kata.. apa je buku yang rancak, santai, lucu dan menarik jalan cerita nya pasti saya baca.. 

bagi saya ini buku motivasi yang hebat! selain karya Arwah Datuk ku..

 kadang2..saya rasa macam rasa saya ni Luna maya pon ada..*matejuling tangan kat bahu*
sebab buku indonesia pon saya boleh kusyuk baca..

terus terang . sebab kan dah duduk jakarta.. banyak mufradat dah faham.. cuma nak sebut ngan lisan je masih payah hehe..

TQ ya mas Ippho Santoso..KArya anda sangat bermanfaat untuk saya..suka dengan cara penyampaian nya..sempoi gila.. tersengih-sengih baca.. kadang-kadang ayat nya pun kasi sentap dalam gurau2 pun.. 

Alhamdulillah..


dah tak sedar dah banyak mengomel..sebelum korang makin meluat dengan penulisan saya..saya ingin katakan.. sampai jumpa lagi esok! pleasee jangan jemu ya.. :'D

sebarang teguran boleh ke LINE saya ya.. Fb, twitter atau instagram.

@ erra kyra .(sempat promot!)

k,daaaaa~

***********************************

end..


Syukran kerana sudi luangkan masa baca dan tinggalkan komen:)
ampun maaf yang baik sesungguhnya dari Tuhan...yang jelek datangnya dari kelemahan saya sendiri..



10 comments:

Dkna Abza said...

komik!!

Farah Waheda Wahid said...

wah erra minat komik!!!

✿AINAA ROSEBERRY✿ said...

Arggghhhh fatal chaos!!! Suka gile lukisan pelukis ben! Cantik

Erra Kyra said...

dkna..hehe

Erra Kyra said...

Farah.. xcayekann..:P

Erra Kyra said...

Ainaa.. tau xpee^^

Sya_Merpati Putih 88 said...

sy pun pengemar komik doraemon jugak... dulu2 suka snagat baca doraemon , dragon ball dan mcm2 lagi lah...huhuhu..

p/s: sy teringin sangat nk bergambar dengan doraemon..tapi sampai sekrang takdpt jumpe lagi... :(

Anonymous said...

aku suka membaca...
kan ku baca semua cerita..
yg baik jadi teladan...
yg buruk jadi sempadan...

caiyan said...

20170309shihzong
cheap ray ban sunglasses
ralph lauren sale clearance
lebron james shoes 2017
ray ban sunglasses discount
coach outlet store online clearances
michael kors outlet
yeezy boost 350
steph curry shoes
yeezy boost 350
abercrombie and fitch outlet

Jian Zhuo said...

michael kors
nike store
polo ralph lauren outlet online
kate spade outlet online
polo ralph lauren
fitflops
ray bans
sac longchamp
coach factory outlet
longchamp
170623yueqin

TWEET TWEET