Oct 8, 2014

AKU BUKAN KAMBING



Persamaan aku dengan kambing ialah..

 dub dab dub.. 

haa nak tahu lah tu.. amboi pat ni sengeh je semangat baca kan.. annoying nye!=(

"erraaaa.. tu kawan kamu!!" si abang guwe jerit sambil jari nya tunjuk kearah sangkar zoo kambing gurun.. 

k,fine..sentap!=__='


 huhu.. terus terang aku ni waktu kekecil sangat lah trauma dan berasa sangat rendah diri bila dengar perkataan kambing..

itulah guna nya ada abang yang ramai.. bila dapat adik yang lahir di tahun kambing.. diorang pakat mengusik dan ejek kan seolah sekecil itu tiada perasaan.. huwaaa part ni saya rasa malas nak cerita sebab kan..korang sedang stanby je nak gelakkan guwe..zZzZ~

aku budak kecil yang sangat lah kecil ya diwaktu kecil .. sorry bahasa terkeling sekejap. Ok,disebabkan aku lahir pada tanggal 14 Oktober 1991.. ( amek kesempatan promot tarikh lahir haha) maka.. dengan itu bersamaan dengan Tahun Kambing.hee

sangat lah tidak pandai nak berbangga bila tut..tup.. tahu kita lahir ditahun kambing.. Oh Umey..Why.. hehe salah kan umey pulak!*pang dirisendiri* habis ar kalau umey baca.gurau je:P


Secara tidak langsung abang2 yang ada lahir di tahun kuda,naga,harimau,ular arnab apekebenda ntah .. main sebut je.. tak kuasa nak hingat tahun binatang org lain.. semua kedengaran nya seperti best sekali.. macam jauh panggang dari api tahun kebinatangan kita haha.. sangat lah perlu guwe sedihkan..nampak tak disitu bagaimana diwaktu kecil ku . berasa down gile bila diejek2.. baru je tak sentuh air beberapa saat.. kite dah dituduh kambing.. kenapa kah?? ! T__T 

berbalik kepada rencana awal saya nak cerita disini..

Tahun ni.. 

sangat special..


Kambing bukan lah menjadi satu igauan lagi buat aku.. tapi menjadi satu kebanggaan.. 

Segala puji dan syukur kehadrat Tuhan..

Tahun ni aku dihadiahkan kambing khusus atas nama aku untuk dikorbankan dan dibagi2 kepada insan yang kurang mampu sempena dihari mulia aidil adha..

Sungguh kambing yang berjasa.. dan jauh lebih mulia dari aku..sanggup mngorbankan diri nya.. so touching! huhu

Rezki mereka.. baru sahaja terkenang kan nasib anak2 yang kelaparan.. harini mereka dihiburkan.. yang susah miskin yang kaya hati nya dengan redha dan bahagia dengan ujian.. maka orang2 seperti mereka inilah lebih mendapat perhatian dimata Tuhan.. Sungguh rezki korban dunia , dan rezki syurga di akhirat layak buat mereka didahulukan..


yang hadiahkan kambing tu dah tentulah my bestfriend Jakarta.. My Mother in law..  

                            Terima kasih Mama.. Terima Kasih Allah.. 


                                               *******************

kesempatan ini.. saya harap masih belum terlambat. Saya ingin mengucapkan 

SELAMAT HARI RAYA KORBAN , EID ADHA .. buat semua pembaca blog saya dan kawan-kawan blogger seperjuangan.. #kelabbloggerbenashaari 


guwe bukan takut.. cuma kurang berani je.. :P








kesian sampai sini saja..
syukran for bace dan leave ur comment!^^ daaa~



15 comments:

zulhilmitempoyak said...

tp kambing ni macam gebu je.. hehehe

Yan Ty said...

Adehla ko ni Erra...lucu!

Anonymous said...

kambing.....kambing.....you're the best...!!

aniswany lazim said...

hahaha comel je erra nihh...kambing comel xpe..ada kambing pink x?hihi

Akif Imtiyaz said...

Kambing oh kambing huhuhu

Erra Kyra said...

ZULHILMI.. nampak aje diaa.. tp mmg spesis biri2 jd mmg gebu kemain

Erra Kyra said...

YANTY..haha cemas la tu

Erra Kyra said...

ANONYMOUS.. hai simisteri.. TQ ya for ur support!^^

Erra Kyra said...

ANISWANY..haha cari xjumpa.. kene bawak kambing kesalon dulu kot^^

Erra Kyra said...

AKIF IMTIYAZ...hehe :P

Sue Izza said...

terkekek2 akak gelak tau adeiiii kamu ni...kamu korbankan kambing,kamu makan ngak daging kambing?

Mar Mansor said...

bukan kambing tu comel ke?siap bunyi bek..bek..cute apa..

::EIDA:: said...

erra ni kenapa comell sangatt nii ! heee ~

caiyan said...

20170309shizhong
birkenstock sandals
oakley sunglasses
kate spade outlet store
kate spade handbags
fred perry
louis vuitton outlet
ed hardy clothing
cheap mlb jerseys
adidas uk
coach factory outlet

Meiqing Xu said...

fake rolex
mulberry uk
coach outlet
yeezy boost 350
coach handbags
nike air max
michael kors handbags
mont blanc
true religion outlet
rolex replica watches
20170406caiyan

TWEET TWEET