Dec 15, 2015

MAKHLUK YANG DIHANTAR TUHAN




Cing..cing duit tabung terisi..

duit akikah  Zavier terkumpul..

 dalam 3juta rupiah..(dalam lebih kurang seribu ringgit)

Alhamdulillah..

Jadi...



aku habiskan buat beli komputer dan peralatan harian ..

segalanya demi kebaikan Zavier.. agar blog ni juga terus terupdate..

huhu teruja rasanya bila dapat update disaat2 idea sedang datang ..

tidaklah lagi aku mengadap buku dan tulis sampai lenguh jari..

sebab kadang2 apa yang aku ingin sampaikan dakwat di pena ku selalu nya sudah surrender lebih dulu..
haha sedih bukan?
ok skema sangat dah aku tulis ni..

berbalik kepada tajuk..



SIAPA MEMO?

dialah pemeran utama.. atau dalam bahasa melayu nya..
watak utama dalam episod diary aku kali ni .

aku cuba taknak menaip dalam kesedihan.. 
kerana mungkin tangisan aku akan membuat anakku yang sedang tidur terbangun dari mimpi nya..

sesusngguhnya jari ku menaip mengikut rentak hati..

ingin sangat hati ini menulis tentang dia..

walaupun DIA yang ku maksudkan cuma lah seekor kucing biasa..

...gambar first time dapat memo..




HADIAH AKU dari Suami
aku lama di Malaysia ada sebab aku pernah cerita sebelum ni...alaa xyah bace lah..boringg serius boring ! hahahaks coz saya xsuka ungkit benda yg lalu..yang sedey2..(KALI NI MEMANG DAH SERIK LAH AKU DAN DIA nak langgar undang2 negara..hhuhu)

hati yang terubat.. hadiah kali ni paling aku takkan lupakan sampai bila2..

Dia kasi Memo.. sebab dia tau aku memang dah lama nak kucing..aku selalu saja cemburu dengan ichi kucing si Dia yang xpandai sungguh amek hati aku.. kadang sempat mencarut dalam hati.."ko tau tak..aku ni bini dia..cuba lah sayang aku jugakk ni tak cakau2 aku polak grr! madu xgune " gurau jee hehe..
gitulla kisah nye ..










suruh cium mama sikit.. ko over2 pulak kans..



memo kuat makan sebenarnya.. sejak memo sakit memo taknak makan sampai kurus..huhu




 suke buat mama luluh.. kalau mama marah..memo pandai merajuk.. pandai buat muke kesian huhu

memo memang! suka ganggu mama buat keje..!





setiap amek gambar kau mesti nak mencelah..rosak gambar2 mama!



memo memang hobi duk dalam plastik..takira plastik jenama brand ape pun..huhu


aku xjadi nak cerita.. sebab sini dah banjir..!!

satu jer aku nak cakap..

"AKU RINDU GILE KAMU!!"

"KAMU DENGAR TAK??"

serius kalau mu muncul depan aku.. aku nak lempang2 mu . aku nak tarik2 bulu mu sampai mu botak!!:'D
huwaaaa... mamaa rindu memoooo

siapa nak picit2 perut kaki mama kalau mama lenguh dan bangun pagi..?
siapa nak comot kan muka mama dengan airliur memo tuuu!!
tiada lagi..


 sedangkan sedang menunggu hari je ZAvier nak deliver..
huhu..kenapa memo taknak sabar dulu.. jumpa zavier..
kan memo yang selalu kuatkan mama waktu mama nak sangat baby..
kenapa memo .. secepat ini..

walaupun mama dah ada zavier.. kadang2 mama masih terbayang2 memo lalu2 dalam umah ni..memo nape waktu sakit memo masih manja dan suka nak cium2 usik2 mama..tau tak mama sedih! mama kecewa! kecewa dan sedih dengan diri mama..sebab mama tak faham memo ya..


 sangat puas hati..ketika beberapa detik sebelum Engkau pergi.. sepanjang itu aku ada.. kasi minum..peluk..kita dengar lagu music di youtube.."song for cat sleep" gile.. engkau betul2 layan.. sempat jalan tonggek minta simpati mama jangan tinggalkan memo..

mama teman memo dengar sampai memo lena... tapi Kuasa Tuhan.. Engkau bangun.. terus nak mnjauh.. aku pelik.. kau nak kemana.. aku ikut..engkau terus terjatuh terjelepak ke lantai .. bagai.. tiada hari esok.. ya..memang Engkau dah di detik2 sakaratulmaut..aku menangis meraung.. langsung papa ichi keluar..momy juga belari turun..

aku dah macam orang gile!T__T
nafas kau dah tak keruan..


"ALLAHHH MEMO DAH TAKDE!!
OPPAAA MEMO DAH TAKDE.. MAMAAA MEMOO DAH TAKDE...."
aku menjerit di malam yang penuh kelamm..kehilangan Engkau sangat dirasai semua..
momy.. cuba menenang kan aku sambil ikut terbawa emosi sama.. tak kurang lebih macam aku juga.. menangis sambil cek nadi memo lagi..DAN LAGI. semua dah berakhir..sakit memo selama ni dah berakhir..

TIDURLAH SAYANGG...



 kalau lah kau ada..aku nak sangat kau foto dengan Zavier..huhu over nye mama kann.. tq sayang dah doakan sama mama dan zavier sihat..sampai tak sedar kau yang sakit.. takpe.. kau tak dihisab di akhirat..jadi Engkau hanya makhluk yang dihantar Tuhan buat ku..untuk selalu yakin..

TIADA YANG MUSTAHIL BAGI NYA..

memo.. maaf kan mama.. selalu basahkan memo dengan airmata mama..mama takut sangat hal ini terjadi.. tapi Tuhan izinkan berlaku..setidaknya.. aku bersyukur..banyak yang aku belajar dari setiap keberadaan kau untuk ku.. mata kau selalu seakan mengingatkan aku.. bahawa..


 AKU KUAT, AKU HEBAT.. AKU MAMPU..aku comel macam kau haha huhu tak lawaknya.. comelnya memo.. rindu sangat.. asal kau tahu saja.. mama dan baby .. kawan kamu..dah makin besar.. mama dah xsedey2 da.. TQ dah hadir dalam hidup mama.. dan pernah ceria kan hari2 mama..






SESUNGGUHNYA..SEMUA KITA AKAN KEMBALI..KITA SEMUA MILIK TUHAN..



2 comments:

Siti Jim said...

suka kucing...kucing lebih bersih Dari manusia.

Siti Jim said...

suka kucing...kucing lebih bersih Dari manusia.

TWEET TWEET