Jun 26, 2016

PHOTOBOOTH MURAH DAN SIMPLE GILER! (DIY)








Assalam! 

YEAY ZAVIER TURN ONE! 

mengagau.. macam penting sangat je..hehe padahal budak tu bukan faham pun kan... 
berbekalkan jari dan bahan yang ada.. 
bajet ala2 photographer..
itulah mama zavier...
kali ni kalau ada yang bagi alasan.. 
alaa diorang bolehlah buat camtu.. kita xbanyak duit.. anak2 minum susu je sambut besday..
tahu kah .. bahawa setiap manusia sukakan hiburan..


''berhibur tak salah .. yang salah apabila salah memilih hiburan.."


Jadi demi menghibur kan hati ibu..ceh.. menghibur diri sendiri.. korang buat lah camni.. atleast terasa juga kesyukuran tu.. kerana disaat melahirkan adalah soal hidup dan mati seseorang.. antara 2 nyawa..
(subhanallah) mengimbau moment .. saat itu penuh dengan debaran dan kebahagiaan yang tak dapat diungkapkan.. hati disaat itu paling dekat dengan kematian dan TUHAN..
sentap.

kenapa perlu saat tu jer.. mana lari pergi semua perasaan cemas tu.. sedang kan setiap hari sepatutnya adalah detik2 hati dengan Tuhan.. takut dan berdebar selalu..



Terima kasih Tuhan... 
ingatkan aku lagi..
kasih ibu tak terkira....
kasih Tuhan apatah lagi...







semoga bermanfaat.. 

JOM KELAS SENI DAH MULA!;p




GUNA 5 BAHAN. SAHAJA.
boleh sedia gunting , 3 warna belon terbang , soletip ,3warna  tissue paper yg match . 
karpet dan , mainan  untuk props sekadar alat bantu penyeri.. 



rp2000 (rm70sen) x 3 pcs 

= RP 6000 ( RM 2)
   



TAK PERLU DIBUKA TERUS GUNTING.. terus je gunting2 dari hujung sampai habis.. xyah nak pembaris bagai.. lagi senget korang gunting, bila buka nanti makin seni.. So buat  yang jenis tangan gigil jangan sedih k.. ;P




       LEKATKAN DENGAN TERSUSUN MENGIKUT SUSUNAN WARNA..  erra pkai soletip ni sebab lbih kuat lekat kat dinding... Erra lekatkan hujung tissue paper.. sisakan soletip setengah lagi nanti( di lipat kebelakang)terbalikkan.. untuk lekat kat dinding..(rujuk gambar ya)



dah siap gantung.. lekat di dinding... sediakan props lain.. sesuai matching ngan warna...







lego untuk pemberat belon terbang.. ikat2 jer.. then.. letak pasang lego atas nya.


 camni..

 siap.. !


belon RP 15 000( RM 4.50)
isi gas = RP 6000pcs (rm2)






banyak yang kurang sesi photo ni.. tapi bagi mama.. yang penting zavier tak pernah kurang dimata mama.. cukup zavier sihat itu paling buat mama happy selalu.. jadi anak soleh ya sayang.. moga Allah selalu kasih dan lindungi zavier.. happy birthday!.. jom buka puasa!


berbuka puasa dengan orang2 rumah.. nasi tumpeng (macam nasi pulut kuning tapi tak likat sangat) nasi yg dah diacuan tekap..berlilinkan nombor satu huhu.. semua ni keje last minute..
tapi rasa macam.. puas hati gile.. mami zavier sampai terkejut.. wahh.. hee papa dia..? ermm no respon ..senyum je dia kata lapar.. haha mungkin sebabkan lapo, dia xheran dah semua tu :P
*************

selamat mencuba ibu2 sayang.. bajet semua sekali dalam beberapa je..jauh lebih murah dari sebekas kecil  aiskrim baskin robbin hehe..

kalau terhibur.. dan suka! boleh share..^^





4 comments:

Sue Izza said...

zavier suka la tu dah sengih2 dah heheeee happy besday sayang 1 hari selepas besday cik ngah je ...heeheee

acu yuhan said...

hi selamat hari raya.. done follow u, follow me back ;)

Arieff Asz said...

Happy birthday sayang...

Anonymous said...

Sangat menarik smu kesah....all the best..tq mama zavier and the creative...so cute! And well done!

TWEET TWEET