Nov 19, 2016

TIADA ANAK. CULIK ANAK ATAU CULIK HIKMAH ?

Assalam . episod kali ni gwe mengarang dulu di facebook sebelum post kesini... Agak "malu" aebenarnya tapi. Dah lama pendam dan simpan....


Huhu harap perkongsian ni bermanfaat.

Alkisah nye gwe terbaca di akhbar berita tentang kes culik bayi baru lahir faktor nya si isteri murung sbb dah 2tahun menanti zuriat. Tapi gugur . sebab dah terdesak sangat.. Suami sepakat dengan isterinya untuk menculik.

Ko dah kenapeee??

Kau kata sian bini kau murung anak xde. Habis tu orang lain murung hilang anak dia kau ade fikir takk??!! Ntah dia lebih lama tunggu nak dapat anak. Ntah2 dia dah bertarung nyawa gila2 dalam labour room tu demi anak dia.. Ntah2 dia boleh meroyan dan jdi gila ..aduhaiiii nape fkir nafsu sendiri je..sedih sendiri je.. Tolonglah jadi manusiaaa yang sebenar2 nya manusia.. Gwe baca kisah dia sedih simpati. Tapi tetap tak boleh terima alasan tu. =__='
T__T aku dah terbayang dah aku ditempat ibu yang kene culik anak dia tu.. Penat2 tunggu anal lahir 9bulan.. Teibe yelek.. Sedih kott... Lebih murung berpuluh ganda kot haha...  Pleaseee order dari Tuhan.. Tuhan Maha kaya pakcik. Jangan culik2 😩😒😭

                       ********************


Org 2 tahun kawen je dah murung.. Apetah lagi yg
dah menunggu 5tahun dan keatas.. Lgi stress.. Tapi kan ada Allah..

InsyaAllah kene keluarga kuatkan kawan2 sekeliling menguatkan sama.. Bukan pi tanya. "Bila korang nak ada anak nihh??" dlm ati ehhh ingat buat kuih ker? *bgi muke senyumm kambing je mampu* tu yang sy lalui... Dan kwn2 seangkatan dgnku..

Hati ni milik Allah. anak juga milik Allah. Hanya Allah yang lebih mengetahui...

Paling best kene hadap dgn org2 yg preggy cepat. Awal2 kawen dah terus dpt anak. Siap ada yg belum kawen tapi beria suruh2 mcm2 bgi tips mcm2(sambil sindir ok)... Alahai..  Mampu pujuk hati je. Senyumm lagii... =))  strip negative itu biasa dah sahabat bagi isteri yang menunggu zuriat...


Untuk saya. Sepanjang ujian ni.. Terasa indah dilalui.. Walaupun diselangi air mata..
Kita tahu jalan keluar nya bukan anak untuk kecapi bahagia.
Bukan juga uang dan harta.
Tapi bila kita ada Tuhan..
Selalu ingat mati. Nak mati ke syurga Tuhan.. Nak jumpa Tuhan..

Bila tujuan hidup besar maka ujian pun menjadi kecil..

Tujuan berkahwin untuk bahagiakan suami. Bahagiakan diri sendiri jadi kenapa harus disusah2kan.. dirumitkan.. Carilah sumber kebahagiaan yang hakiki.. Tuhan..

Tuhan lagi..? Tuhan lagi..?

Iya haruslah Tuhan. Dengan bersangka baik dengan Tuhan je hati boleh tenang...

Bukan kah Tuhan dah janji dalam Al Quran..



"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik untuk mu.. Boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu sedangkan amat buruk untukmu..Allah Maha Mengetahui..sedang kamu tidak mengetahui"-AlBaqarah:216


Segala sistem dan setiap inci daun saja Tuhan tahu dan sangat genius.. Faham. Apatah lagi manusia.

Setiap habuk saja ada sebab Tuhan jadikan.. Nikan pula hati kita.

Kadang bila emosi memang kita selalu egois selalu merasa kita paling derita dan paling faham diri kita.. Sedang kan Tuhan lebih faham.


Kenapa Tuhan diam..?

Bukan diam. Tapi menunggu waktu yang tepat. Dan hebat .


Mungkin disaat hamba nya betul2 sudah menemui ketenangan dan hikmah disebalik nya...

Tak dapat di dunia.. Xpe... Pujuk lah hati... Allah bakal kasi ganti di syurga.



Aku juga sepanjang 5tahun.. Pelbagai persoalan kata2.. Kadang2 jawab sendiri kadang2 suami jawabkan.. Kadang2 xde jawaban... Nangis lah. Xpe... Tuhan ada. nnti Tuhan bantu jawabkan.. Pujul lagi hati. Iya hati manusia lembik. Boleh cair dengan pujukan... Selalu lah belajar pujuk hati... Xpe merajuk. Asal pandai pujuk sendiri huhu


Sombong dapat anak awal. Bunting pelamin. Sebab makan ubat. Sebab suami terer.. Sebab posisi lah blah blah muntah hijau! Nak je carut... Pegi ma****lahhh (huhu pegi masjid mksudnya..😜)


Jangan lupa diri. Tuhan lah punca segala setiap inci dari kita.. Takde hak kita .. Xde kita punya... Jangan mudah termakan dengan hasutan syaitan yang xputus membuat kita merasa.. "ITU KERJA KITA" walhal.. Semua nya kerja Tuhan.. Datang nya ujian itu dipupuk dengan syaitan... Itu berat. Bisa jadi gila. Ya. Gila. Gila dunia. Lupa gila. Semngat gila. Happy gila.... Sedang kan semua yang gila itu tidak akan mengaku dia gila. (apa aku cakap niπŸ˜‚) ya mudah2an faham mesej yang nak disampaikan...


Saya juga x terlepas dari ujian2 ini....
Kalau dulu ujian nak dapat anak... Mungkin sekarang dan kedepan ujian bila dah dapat anak.. Kawal dan ingatkan saja diri jangan sampai gila!(berlebihan) ... Semua tahu. Setiap yang berlebihan tu kawan syaitan. Penuh mudarat dan Allah tak suka. Ni saya juga sedang belajar. Saya sampaikan sebab saya sedang iinin sama2 belajar.


*saya berfikir hikmah lambat anak ialah.. Saya lebih banyak belajar tentang anak(bantu2 jaga anak sedara dan anak2 taska tadika umiku).. Lebih banyak belajar mengenali suami(yang juga seorang yang dah nikah baru jumpa).. Belajar tentang kehidupan.. Berbaik sangka dengan Tuhan dan manusia... Selagi kita berfikiran baik.. Maka sel2 otak kita pun berjalan baik.. Menghantar kan pesanan2 yang baik... Hati pun InsyaAllah tenang dan selalu senang... Huhu Alhamdulillah(segala puja puji layak kembali untuk Tuhan)..



Hikmah lagi. Mungkin.... kalau cepat saya dapat anak saya akan lebih takabur dan jauhh lebih
 sombong dari org yg sy jumpe sombong...

Nauzubillahmnzalik....

Sekali lagi... "
Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik untuk mu.. Boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu sedangkan amat buruk untukmu..Allah Maha Mengetahui..sedang kamu tidak mengetahui"-AlBaqarah:216



Terima kasih Tuhan.... =') *kawan.. Keluarga yang selalu bagi kata2 positive sebelum datangnya Zavier... T__T

Kawan dan sedara yang belum punya.. Jom kita doakan sama.. Doalah tanpa jemu agar mereka juga direzkikan.. Kuatkan bukan melemahkan...



Andaikata, kehadiran zavier menyakitkan..(mak nya over atau apa2) tegurlah.. Mesej antara kita... Maklumlah.. Kita ni pun jatuh bangun... Tipu lah kalau kata tak bangga.. Bangga Allah bagi pinjam..

Harap kalau aku pulangkan balik.. Bonus untuk aku juga biar lancar ke syurga.. Huhu... Nape touching lak nih . benci lah nak sedih2 haha... T__T😒

 zavier please cepat besar sihat...berjaya dunia akhirat Bertaqwa.. Ganti najib. Eh lupe anak lahir kat Jakarta haha... Ganti Jokowi lahπŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚



Sekian lah... Coretan dari hati seorang ibu kepada dua(insyaAllah) .. Menunggu sabar mendapat hati Dia dan DIA ...dan dia junior. Selama 5tahun penantian. =') Bagi seorang yang bernama bakal ibu. berkawan dengan tespack itu biasa.. Jangan putus asa. Jangan kecewa.. Jangan downkan pasangan.. Suami kepada isteri mahupun isteri kepada suami... Saling menguatkan saling perbaiki dan mahu mengakui kelemahan...

"Allah ada.. Allah nampak usaha kita pasti Tuhan simpati..Allah Maha penyayang.."



** Ingatn kecil. Tolong lah jangan rosakkn rumah tangga  org.. (Inai ditangan masih merah) dah excited tanya dah tespack ker.. Dah hamil ke.. Dan hape2 soalan tu sume.. Pleaseee bagi mereka ruang bukan "ruam" atau "suram"..


"Alaaa xpelah orang nak bagi semngat..org nak doakan. Org excited..ngan anak kawan /sedara sendiri"

Tak salah. Asalkan bahasa dan nada tu jaga. Paling selamat. Ngadap sejadah tadah tangan sebut nama kawan korang tu.


 Kalau terlepas ckp atau semngat sgt pun.. Ckup lah depan dia kau kata... "Moga2 direzkikan.. Xsabar tengok cikbesah(bukn nama sebnar) junior..mesti comel cam suami kau"haha gelak2 pujuk sambil bagi support

Ramai je kawan erra jenis camni.. Happening gile.. Rasa bangga tau ada spesis depa nih.. Jenis xsabar tengok anak lisaruhani ehh anak kita.. Setiap kali jumpe mesti doakan pastu bgi2 pujian semngat haha.. Walaupun sedih(sbb blm rezki ngorat dia) tapi dlm masa gembira positif sama.. Sikit pun x down kan.. Kita rasa orang perihatin.. =')


Bukan nya ko pegi up status atau komen kat gambar dia.. "Makanlah pil hamil ini vlah..vlah..pasti berkesan" =..= eh eh ... Dia dah terbang ke luhmahfuz ker.. Tahu2 je dia pasti berkesan tu.... (Syirik!) stop lah annoying people. Judging org xpregnant..kau mana tahu. 10 tahun dia tunggu sekali 10 anak serentak keluar . πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‡πŸ˜‡ tau strok terdiam.


"Tiada yang mustahil bagi Tuhan...untuk srikandi maryam apatah lagi kita.."


#belajarbersangkabaikdenganTuhan #belajarmenguatkanoranglain #belajaruntuksalingmembahagiakan #belajaruntukmelihatkebihandarikekurangan #belajaruntukmelihatkekurangdirisendiridarikekuranganoranglain #jangansombongkalaubelumdiuji #belajarmenghargaisetiapyangTuhankasiujianataunikmat #belajar #selanjutnyadierrakyradotcomhuhu #bye #maafternafsulebihpulamenaipkalini





5 comments:

Yanty Lee said...

Keciannya

Dewi Aja said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami http://kbagi.com/ atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Along Misuari said...

Orang nie macam2..
ada pelbagai perangai dan setiap orang ada masalah sendiri..

Mungkin ada yang viral dan berita adalah SALAH..
Sebaiknya kita bertanya pada orang itu sendiri sebaiknya..

Jangan terlalu percaya dengan benda viral..
maaf sekadar untuk ingatan diri sendiri jua..

Ikhlas dari
AlongMisuari.com

pak alresky said...

ASS..WR.WB.SAYA PAK ALERSKY TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN AKI SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH


NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-9177-2208)


BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO
angka;GHOIB: singapura

angka;GHOIB: hongkong

angka;GHOIB; malaysia

angka;GHOIB; toto magnum

angka”GHOIB; laos…

angka”GHOIB; macau

angka”GHOIB; sidney

angka”GHOIB: vietnam

angka”GHOIB: korea

angka”GHOIB: brunei

angka”GHOIB: china

angka”GHOIB: thailand

ANGKA TOGEL JITU 2D 3D 4D 5D 6D
0823-9177-2208
saya pak alresky posisi sekarang di malaysia
bekerja sebagai BURU BANGUNAN gaji tidak

caiyan said...

michael kors outlet clearance
yeezy boost 350
longchamp outlet
tiffany and co
true religion outlet
michael kors outlet store
michael kors outlet online
nike shoes
michael kors bags
james shoes
20170309shizhong

TWEET TWEET