Jan 17, 2017

RUMAH BUAT AYAH UMMI

Ade satu rumah ni.. Cantik sangat..  Minimalist modern.. Teringin sangat nak beli untuk Umey Ayah satu..

Tapi bila fikir2 balik..

Bukan sebab rumah.. Org tua kita bahagia.. Tapi isi rumah. Bukan. Bukan perabut. Furniture cantik dll material..

Tapi.
Ruh.
Ruhani.


Kasih sayang. Doa anak2 soleh. Senyuman. Tawa ria. Solat berjemaah. Saling bertolak ansur. Pergaulan dijaga. Jaga adab. Sebelum tidur sebelum keluar cium tangan org tua..
Selalu ada disaat mereka ingin kongsi cerita dan duka..

Itu realiti hakikat kebahagiaan mewah nya sebuah rumah bagi orang tua dan Allah..

Waktu tu sentap hati kata..

Macam mana..

Aku jauh..

Tak xpe.. Doa dan jadi anak soleh.
 Jadi Anak soleh tu camne..?
Jaga mata. Jaga hati. Jaga org tua suami macam org tua kita sendiri. Cium peluk mereka selalu. Bersembang ketawa doakan mereka selalu. Nanti rasa2 tu Allah bagi dari jauh.. Orang tua kita rindu dan sayang sama macam anak anak yang ada dekat disampibg mereka. X berubah rasa. Sedikit pun. Biar pun jarak memeisahkan. allah.. Baik kan Allah.. Sebab soal hati . Tuhan paling Win. K
agukan Tuhan yang maha membolak balikkan hati...

Percaya diri kita mampu untuk jadi orang orang yang biarpun nampak hina nampak biasa2 tapi boleh mulia dimata orang tua dan dimata Tuhan.. Wujudkan dengan tawakal. mujahadah lawan nafsu. Amal . dan istiqomah.


Andai kita jatuh lagi. Yakin ada hari esok untuk jdi lebih baik lagi.


Rumah (istana) di syurga lah yang kita nak hadiahkan buat orang tua kita. Jangan sedih bila tak mampu beri harta dunia pada orang tua kita. Banyak kebahagiaan lagi boleh dicari dan diberi.

*tapi lgi beruntung andai dpt hadiahkan,sediakan rumah di syurga dan didunia sama.. InsyaAllah aminn..



#TerimakasihTuhan #alhamdulillah #InsyaAllahAmin

6 comments:

pak alresky said...

Sekian lama saya bermain togel baru kali ini saya
benar-benar merasakan yang namanya kemenangan 4D
dan alhamdulillah saya dpat Rp 150 juta dan semua ini
berkat bantuan angka dari EYANG WORO MANGGOLO
karena cuma Beliaulah yang memberikan angka
goibnya yg di jamin 100% tembus awalya saya
bergabung hanya memasang 100 ribu karna
saya ngak terlalu percaya ternyatah benar-benar
tembus dan kini saya ngak ragu-ragu lagi untuk memasang
angkanya,,,,buat anda yg butuh angka yang dijamin tembus
hubungi EYANG WORO MANGGOLO DI 0823-3374-43355
insya allah beliu akan menbatu kesusahan
anda apalagi kalau anda terlilit hutang trima kasih....??
> >> >> KLIK DISINI << << <

jambu batu said...

ya betul... orang tua tak pandang sangat dengan rumah yang ada. dia rindu dengan anak-anak.. hehehe..

Hasrul Hassan said...

Jaga je orang tua dengan baik - apa yang mereka nak kita sebolehnya cuba berikan. Macam kita kenkanak dulu.

..
Kerja Dari Rumah Dengan iLancee Oleh HASRULHASSAN.COM

caiyan said...

michael kors outlet clearance
yeezy boost 350
longchamp outlet
tiffany and co
true religion outlet
michael kors outlet store
michael kors outlet online
nike shoes
michael kors bags
james shoes
20170309shizhong

Meiqing Xu said...

denver broncos jerseys
nike huarache
seattles eahawks jerseys
coach outlet
ralph lauren outlet online
oakley sunglasses
coach outlet
nike outlet store
true religion jeans
nike free flyknit
20170406caiyan

Jian Zhuo said...

mlb jerseys
louis vuitton outlet online
michael kors bags
louboutin outlet
kate spade bags
oakley sunglasses outlet
discount oakley sunglasses
fitflop shoes
coach outlet online
coach outlet store
170623yueqin

TWEET TWEET