Oct 30, 2017

tips DEWS INDONESIA MALAYSIA dalam membina persahabatan.





   Tips DEWS dalam membina persahabatan.



Konsepnya satu..

BERSATU HATI

(ingatan buat diri ku yang masih banyak kurang dan perlu belajar lebih lagi..)
Saling bertolak ansur.. 
Jangan ego.. 
Jangan menang sendiri.. beralah dan belajar mengalah
positive thinking
Buat apa keputusan bersama
jujur
tenang
tidak memecah belahkan(mengata sahabat dibelakang,mengumpat)
Dan yang utama adalah saling 
Menguatkan tentang agama..
(kerana sifat lumrah manusia khilaf dan mudah lupa)


Nampak macam mudah tapi berapa ramai yang bertahun2 berteman tapi terkandas dihujung jalan..? 

Ramai. 

Bermacam macam manusia dengan sikap (nafsu) mereka sendiri. 

Allah perhati je. 

Allah kan dah janji.. 
Tak kan rugi orang yang bersabar. 
Takkan rugi kita merendah diri. 
Takkan rugi kita tidak sombong. 
Tidak akan rugi kita bersedekah. 
Tidak akan rugi kita bersilaturahmi.. 

Malah.. 

Ini lah jalan jalan pintas menuju REZKI. 

konsep rezki itu pelbagai. 

Bukan duit semata. 

Boleh jadi tentang berkaitan dengan hati

ada sahabat.

Kita sedih. Dihiburkan. 
Kita marah. Ditenangkan
Kita kesal. Dipositivekan
Kita benci. Dilupakan. 
Kita lapar.  Dibelanjakan
Kita sibuk. Tetap dipedulikan diperhatikan. 
Kita bosan.. Boring..  Kita diajak sembang. Ketawa dan bergurau sehingga lupa akan kesusahan dan ujian yang ada. 

Hebat nya kuasa REZKI BERSAHABAT. 

"KALAU DENGAN MANUSIA PUN KITA BERSAHABAT DIBALAS MACAM ITU SEKALI..  APATAH LAGI BILA KITA BERSAHABAT DENGAN TUHAN.. "





Behind the scene shooting untuk profile DEWS

 Set up Tempat "gue ngomong";)

 Kak puput with sign "peace"
 Makan duyuu^^
   Team get ready to shoot! 
Sultana Cirebon is here! TQ sis Dhila.. enak bangett






Boleh kah kita bersahabat Tuhan..? 

Tak pernah dengar kan..?? 

Boleh. 

Sangat sangat boleh. 

Itu yang selalu ditanamkan.. diingatkan selalu oleh kedua orang tua erra dan arwah datuk.. 

Kita sedih.  tak mengapa.. Kita masih ada Tuhan..
Kawan kita Tuhan.
  Nangis lah.. 
 Esok2 tiba2 ada saja org tak dikenali atau siapa2 tamu hantar makanan. 
 Makanan tu rupanya buat kita lupa akan kesedihan. 
 Kita tak perasan kan?? Itulah respon sahabat kita diatas..  Yaitu Tuhan.. 

Kita teringinn sangat.. 
 Kita mahu tapi kita tahu kita tak mungkin dapat..  Atau kita rasa tak mengapa tak dapat..  Kita syukur dah apa yang kita dah punya..  Sambil bisik dihati bicara pada sahabat kita Tuhan. 

Dia dengar ker?? 

Dengar. 
Sangat sangat dengar..  
Sekelumit apa yang terlintas itu pun Allah dengar.  Apa yang nafas kita hembus kan berapa jutakali pun Tuhan itu tahu. 
Tuhan ada kuasa MAHA. 
Tanpa mengira dia boleh tahu berapa
Tanpa perlu cari tahu dia dah tahu dulu

Bukan macam kita.  
Apa2 tanya pak google hehe

Ok. Kita bisik lah apa yang kita teringin tanpa sedar Tuhan rupanya respon. 
Tup2..  Menang tiket umrah free..  YaAllah. 
Duit takde tapi sampai juga kaki ke tanah masjidil haram.. (pengalaman teman)
MasyaAllah.. 



Itu banyak sangat berlaku.. 

Tanda2 kecil selalu kita tak perasan sebenarnya sahabat kita Tuhan respon.. 
Kita saja taknak percaya sikit pun taknak dirasakan.  Apatah lagi menghargai itu dari Tuhan. Kita fikir apa kita punya dan dpat dari hasil usaha kita.  Ibu bapa kita.  
Manusia. 

Hakikatnya semuanya dari Tuhan. 

Sebabtu kalau kita susah hati.. 
Tapi tiada apa2 respon dari Tuhan kita kena gelisah kita kene cemas..  
Takut takut Tuhan sedang tidak suka lagi pada kita.  Tuhan diamkan kita. 
Allah.. 
sedih.. 
Tuhan tak respon permintaan kita.  
Rupanya ada dosa2 kita pada Tuhan yang membuatkan terhalang..  
Atau mungkin kita saja yang bodoh.  
Diam nya Tuhan bermakna itu lah yang terbaik. 

Kalau dengan kaya kita sombong.  Buat apa? 

Kalau kita baik tapi kita jahat dengan Tuhan. Tak dengar kata Tuhan buat apa..? 

Kalau kita ramai kawan tapi kita tak kawan dengan Tuhan buat apa?  

Sia - sia

Tiada nilai bekalan untuk dibawa kesana.. 


*erra wake up!

...........................




Kak Tiesa ,kak Meisya,Sis Dhila , Sis Riry , Kak ani,Kak Puput ,Kak Lina



Sahabat DEWS 
DE WOMAN STATION
community dua negara





************************************





















Cukup lah erra sharing sampai disini.
see you again!
sampai ketemu dilain entry ya!^^







                 

No comments:

TWEET TWEET