Apr 15, 2020

Cara buat nugget homemade.mudh dan sedappp ala mama erra


Nugget daging homemade mama erra untuk anak2.. tak indah tpi enakk nya sama😂


-daging satu mangkuk (agak2 dlm 300gram boleh)
-telur 3butir
-satu sudu garam
-satu sudu kaldu (boleh kiub kaldu)
- satu sudu lada putih
-dua sudu sos tiram
-tepung satu cawan (agak2 dalam 100gram)



*Gaul semua bahan dan kukus selama 15minit.


Boleh dah angkat. Potong2 dan gaul dengan tepung roti dan goreng(sy takde tepung roti jd goreng je biasa).
Campak2 insyaAllah jadi..❤👍💕
Sihat pun sihat sebb no pengawet.
Nak lagi bagus letak lah carrot ker kentang ke ape jer sayuran .makan ngan nasi boleh.makan ngan sos pun boleh..😄

*resepi olahan sendiri sesuai dengan selera tekak 😁





Kejadiannya mungkin tak indah macam beli tapi rasa nya boleh ditandingi..ecewahh 😂

Nak cantik korang gaul dengan tepung roti tauu.. atau boleh hancurkan biskut marie atau biskut tawar.. biar ada bentuk kriuk2..gaul sebelum goreng dalam minyak..😄

Kat umah xde biskut atau tepung roti tu.. tp anak anak suka je makan..laju habis.. 😄

1 comment:

Eyma Balkish said...

Tak pernah cuba lagi buat nugget :)