May 10, 2020

IKAN NAKAL!GIGIT JARI SUAMI KITEW!BIASA TUUU!





SALAH SATU CARA TUHAN SAYANG


Misal smlm..duri ikan luka kan suami..sy terus bisik..ingatkan..pa..nape sampai camni.. hati kesian. tapi hati terdetik kenapa. Bila dikoreksi.. pa..mgkin sbb tdi mulakan makan tak dahulukan mama.. ini kan fav mama.. mestinya bagi dia cuba dulu..


Bahagia hati.. Kerna dia selalu saja menyambut nya dgn kerutan didahi smbil berfkir..dan lgsg angguk ringan tanda setuju..dia tersenyum.mgkin tnda terima kasih sudah ingatkan dia.


Lebih bahagia lagi.. klau ada yg sudi ingatkan kita.. sebab kadang kealpaan itu bila Allah sayang Allah tegur dgn ujian..sekecil gigit semut pasti Allah izinkan bersebab.


Maka sebab itu bila musibah bertimpa lepas satu satu.. muhasabah diri.. Ada masalah kita apa dengan Tuhan. Sedangkan org mukmin sejati.ujian diselangi dengan nikmat.


Di cek lagi...


Solat kah.dengan ibu bapa kah. Dengan org teraniaya kah.dengan org yg kita zalimi kah. Atau dengan mazmumah kita sndiri yg belum dibuang2..


Bila Allah sayang seseorang..


Begitulah caranya.


Hebat nya Allah.. Dia akan buat sesuatu hal ujian pasti sesuai dengan kemampuan hamba2Nya..❤


Bila kita faham hikmah.Dengan sendirinya kita akan malu dan bertaubat..


Dan


Tersenyum lagi.^^


Gambar ikan.πŸ˜‚ sekadar hiasan.. ni Erra masak untuk keluarga..Musim perintah berkurung adalah musim yg Erra paling bahagia..sebab akrab sekali dgn dapur.. Banyak jimat bulan niπŸ˜‚ *pss ikan yg nakal tu beliπŸ€ͺpuasa ke 17 tak mood masak dah haha minta cuti 3hari..besok rasanya mood mcm memanggil2 lagi jer nih..πŸ˜‚πŸ˜πŸ˜πŸ˜ Hobi terpendam erra memang memasak.cuma erra masak tak leh ada orang. Suka kecah dapur sendiri.almaklum i pelupa.jadi kalau ramai2 tak fokus senang je lupa masukkan apa haha.. pastu jenis tak suka sebijik teruk ikut resepi.suka masak yg campak2.pastu cukup rasa.cukup bahan.cukup serba serbi hehe.. trick nya. Lemak ckup.masin ckup manis ckup. Asam keping tak dilupa. Halia.jahe. lada dan bawang.. apa jenis lauk mesti nak kena masuk semua ni.iya bawang memang wajib lah kan..πŸ™„πŸ˜œ ok lah.  Panjang pulak bebel. Moga dapat sesuatu hari ini dari entry kali ni..daaa😘😘😘