Sep 2, 2020

APA YANG KORANG PERLU BUAT JIKA ADA YANG TAK SUKA? -ERRA KYRA

 




Bersiaran kembalii ^^

Alhamdulillahhh kalau pagi ni diberikan nikmat rasa semangat nak membaiki diri !

Rasa semangat nak jadi lebih baik..

Rasa semangat untuk hidup bermanfaat untuk orang lain

Rasa Happy nak hiburkan anak anak harini

Rasa tenang nak taat kat suami

Rasa nak tambah lagi apa yang kita kurang dengan Tuhan..



Syukur2 juga jika pagi ni diberi rasa semngat juga nak update blog!(guwe le tuw) heee=P



OKehhh!^^


Tajuk harini agak memusingkan kepala.

but i will try my best lah






Sebenarnya dalam dunia ni

Sehebat apapun iman korang

sebaikkk apopung

Semulia atau Se BETUL aapun kowang


akan ada haters

silent haters mungkin?

atau taklah benci cuma tak suka je hehe 



TENANGLAH...

TAK PERLU PUN MENGGELABAH


Kerna Allah sudah beri contoh,

SEmulia2 dan sehebat2 seorang yang mempunyai 'HATI TIADA DOSA' pun ada yang menghujat dizamannya. benci, dan ada yang gak suka.

Ya.

RASULULLAH S.A.W


Jadi kenapa hidup kita harus fokus pada yang tidak suka??

Buang waktu ibu2 bapak2..''



Takyah susah2


Baik sangka saja(doa/bisik dalam hati) ada saatnya pintu hati dia Allah berikan "cahaya" bahagia melihat orang lain bahagia, senang melihat kesenangan orang lain bahkan, kesenangan nya juga adalah "memberi" untuk melihat kebahagiaan orang lain.Mungkin dia tengah stress? moga diberikan hati yang tenang dan bahagia. Sesimple itu kita perlu berbaik sangka dengan manusia yang tidak suka dengan kita.


lalu~


Berlalulah anda dengan damai dan terus memandang kedepan tanpa bazir waktu menoleh lagi.

Yang lebih tahu kan Tuhan.. kenapa kita perlu perhatian dia??argh.. jangan membazir masa layan.tak guna.Percayalah kalau memang dia orang yang baik, hati nya Allah akan membolak balikkan dari benci jadi sayang.

ya.

tak dipungkiri, saya juga pernah tepat ada diposisi itu.

gimana rasanya dari benci jadi sayang nak mati haha (shuttt ~ rahsiaa haha)


*Anw,sorry ar korangg sebab i asyik terbelit2 speaking korean campur indo campur melayu campur keling skit. I pun tak faham kenapa i jadi camtu haha 

yg bahagian tak faham2 tu pepandailah korang google translate.LOL!=DD


INtinya, Allah sedang sayang semuaa hamba2 nya..

Yang tak disuka mungkin tujuan nya adalah hinana,kejian,herdik,perli,marah, apapun itu.. adalah untuk dijadikan BAJA AGAR TERUS SUBUR MEKAR. Jangan bosan menjadi diri sendiri yang kita fokus HANYA APA KATA TUHAN.

ya. Untuk jadi lebih baik. Dan untuk muhasabah diri..;))




Bagi yang tak suka tak suka orang ni, pun Allah sedang sayang. Allah nak kita belajar mengontrol hati dan selalu merasa salah dan berdosa saat tersedar nanti. 


Bisa jadi orang yang rasa bersalah,dosa ini mungkin hidup nya kan jauh lebih baik dari yang ia sangat tak suka2 sangat tadi.

ya. mungkin tak dari sudut "dunia"? mungkin dari sisi nikmat lain. yang dia mungkintak dapat tapi kita dapat.

Mungkin juga nikmat akhirat akan lebih?

Dah jelas pun dalam AlQUran.. 


Allah tu paling senang sama orang yang bertaubat/rasa diri berdosa,hina daripada orang yang beribadah banyak..


Ibadah banyak hanyalah "bonus" jajan disyurga


Inti nya.

jadilah...





HATI YANG "FOKUS APA KATA/PANDANGAN ALLAH"

itu lah yang paling harus manusia cari dan kejar.

bukan fokus kepada orang yang tak suka apalagi yang membenci

.

yes, you're right

Dont Wasting your time!



*wink

Salam pagi hormat !^^

-E
























4 comments:

Nadia Johari said...

Ya fokus.. Org tak suka biarkan la

Ai said...

Orang kata kalau tak suka lama-lama jadi suka. So, biarlah dia dengan hidup dia sampai dia jatuh suka pada kita.

Erra Kyra said...

👍👍💕

Erra Kyra said...

InsyaAllah.. Allah Maha membolak balikkan hati..🥰